مایکروسافت استارت، رقیب گوگل دیسکاور، سیاست‌های جدیدی برای محتوای تولید‌شده با هوش مصنوعی (AIGC) درنظر گرفته است. این قوانین با تفکیک واضح محتوایی که انسان‌ها تولید کرده‌اند و محتوایی که هوش مصنوعی ایجاد کرده است، به بهبود تجربه‌ی کاربری کمک می‌کنند.

بخش آب‌وهوای مایکروسافت استارت از بهمن ۱۴۰۲ برای ارائه‌ی اطلاعات دقیق‌تر به کاربران، از هوش مصنوعی بهره می‌برد؛ بااین‌حال ازنظر مایکروسافت، محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی که بازبین انسانی آن‌ها را بررسی نکرده‌ است می‌توانند زمینه‌ساز سوگیری، انتشار اطلاعات نادرست و محتوای مخرب شوند. مایکروسافت با پرچم‌گذاری این نوع محتوا، ارائه‌ی اطلاعات دقیق و قابل تأیید به کاربران را در اولویت قرار می‌دهد.

به‌نوشته‌ی MSPoweruser، قوانین جدید مایکروسافت استارت، رویکرد کمک‌گرفتن از هوش مصنوعی برای تولید محتوا (AIAC) را تشویق می‌کند. در این روش، هوش مصنوعی به فرایند خلق محتوا کمک می‌کند اما بازبینی و ویرایش نهایی برعهده‌ی انسان است. نظارت انسانی به حفظ کیفیت محتوا و کاهش ریسک‌های ناشی از محتوایی که به‌طور کامل با هوش مصنوعی و بدون بازبینی تولید شده‌اند کمک می‌کند.

غول فناوری اهل ردموند در بخشی از توضیحات خود درمورد قوانین جدید مایکروسافت استارت گفت: «اعتماد جامعه‌ی کاربران و مخاطبان ما، به تفکیک محتوای هوش مصنوعی از محتوایی که انسان‌ها تولید می‌کنند بستگی دارد. برای حفظ این اعتماد، محتوای هوش مصنوعی در مایکروسافت استارت باید بر پایه‌ی کمک هوش مصنوعی به تولید محتوا باشد و محتوایی که فناوری مذکور بدون بازبینی ارائه می‌دهد غیر از برخی استثنائات نادر، ممنوع خواهد شد.»

هرچند سیاست جدید مایکروسافت استارت می‌تواند روند تولید محتوا را در این پلتفرم کندتر کند، اما در نهایت منجر به بهبود کیفیت محتوا برای کاربران خواهد شد. شرکای تجاری مایکروسافت که درحال حاضر وابستگی زیادی به مقالات هوش مصنوعی دارند، باید روند کاری خود را با استانداردهای جدید این شرکت تطبیق دهند.

اینکه قوانین جدید مایکروسافت استارت در تفکیک محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی و محتوایی که انسان‌ها نگارش می‌کنند چه تأثیری بر این سرویس و همچنین بر چشم‌انداز کلی تولید محتوا با هوش مصنوعی و نحوه‌ی پیاده‌سازی آن در پلتفرم‌های مختلف خواهد داشت، با گذشت زمان مشخص خواهد شد.