متا مدتی پیش اعلام کرد که محتوای آپلود شده در اینستاگرام، فیس بوک و توییتر در صورتی که توسط هوش مصنوعی ایجاد شود، علامت گذاری می شود. این شرکت اکنون خط مشی خود را در مورد محتوای ایجاد شده توسط هوش مصنوعی به روز کرده است و از ماه مه آنها را با برچسب “ساخته شده با هوش مصنوعی” برچسب گذاری می کند. این سیاست برای محتوای اینستاگرام، فیس بوک و توییتر اعمال می شود.

طبق اعلام رسمی متا، این شرکت با اذعان به اینکه سیاست فعلی آن بیش از حد محدودکننده است، می‌گوید طیف وسیع‌تری از محتوای هوش مصنوعی، از جمله ویدیو، صدا و عکس را برچسب‌گذاری خواهد کرد. این برچسب‌ها یا توسط خود کاربر اضافه می‌شوند یا متا این نوع محتوا را با استفاده از شاخص‌های استاندارد هوش مصنوعی صنعتی شناسایی می‌کند. این شرکت جزئیات بیشتری در مورد سیستم تشخیص خود ارائه نکرد.

برچسب گذاری محتوای هوش مصنوعی از طریق متا

سیاست متا برد در مورد هوش مصنوعی در سال 2020 ایجاد شد. این سیاست قدیمی فقط از ارسال ویدیوهای دستکاری شده با هوش مصنوعی، به ویژه آنهایی که توسط دیپ فیک ایجاد می شوند، جلوگیری می کند. اما این سیاست محتوایی را که به تازگی توسط هوش مصنوعی تولید شده است را پوشش نمی دهد.

متا می گوید که در چهار سال گذشته و به خصوص در سال 2023، کاربران انواع دیگری از محتوای تولید شده با هوش مصنوعی مانند صدا و عکس را ایجاد کرده اند و البته این فناوری نیز به سرعت در حال پیشرفت است. به همین دلیل است که به روز رسانی سیاست 2020 مهم است.

در سیاست جدید، متا به جای حذف محتوای مختلف هوش مصنوعی، قصد دارد با افزودن برچسب به آنها، زمینه جدیدی را برای ارسال این محتوای محبوب فراهم کند. البته مطالب با موضوعات غیرقانونی مانند آزار و اذیت و ممنوعیت رای دادن حذف خواهد شد.