سامسونگ اعلام کرد که همکاری چندساله‌ای را با گوگل کلود (Google Cloud) برای استفاده کاربران گوشی‌های هوشمند خود از فناوری‌های هوش مصنوعی مولد گوگل در فضای ابری آغاز کرده است. به عنوان بخشی از این همکاری، سامسونگ یکی از اولین مشتریانی است که از مدل هوش مصنوعی جمینای اولترا، توانمندترین و بزرگ‌ترین مدل گوگل بهره می‌برد.

در رویداد گلکسی آنپکد 2024 علاوه‌بر رونمایی از سری گلکسی S24، خبر همکاری سامسونگ با گوگل کلود نیز اعلام شد. بر این اساس، سامسونگ اولین شریک گوگل کلود است که هوش مصنوعی جمینای پرو و Imagen 2 را بر بستر پلتفرم Vertex AI و از طریق فضای ابری روی دستگاه‌های هوشمند خود به کار می‌گیرد.  

همکاری سامسونگ و گوگل کلود

«جانگ‌ هیون یون»، مدیر کل دفتر نرم‌افزار بخش تجربه موبایل (MX) سامسونگ اعلام کرد:

«بسیار خوشحالیم که سری گلکسی S24 ما، اولین گوشی هوشمند مجهز به جمینای پرو و Imagen 2 روی Vertex AI است. پس از ماه‌ها آزمایش دقیق و ارزیابی رقابتی، تیم‌های گوگل کلود و سامسونگ با یکدیگر همکاری کردند تا بهترین تجربه هوش مصنوعی مبتنی بر مدل زبانی جمینای را برای دستگاه‌های گلکسی ارائه دهند.»

کاربران سری گلکسی S24 از جمله سامسونگ اس 24 پلاس، گلکسی اس 24 الترا و s24 ساده، می‌توانند از قابلیت خلاصه‌نویسی در اپلیکیشن‌های داخلی مانند Notes، ضبط صدا و کیبورد سامسونگ بهره ببرند. جمینای پرو از طریق پلتفرم Vertex AI، ویژگی‌های مهم گوگل کلود از جمله امنیت، ایمنی، حریم خصوصی و انطباق با داده‌ها را در اختیار سامسونگ قرار می‌دهد.

 کاربران همچنین می‌توانند به طور مستقیم از پیشرفته‌ترین فناوری تبدیل متن به تصویر Imagen 2 گوگل بهره‌مند شوند. با استفاده از Imagen 2 روی پلتفرم Vertex AI، سامسونگ می‌تواند قابلیت‌های ویرایش تصویر را به شکل ایمن و بی‌واسطه‌ای در دسترس کاربران خود قرار دهد. این ویژگی‌ها در بخش Generative Edit اپلیکیشن گالری سری S24 به‌کار خواهد رفت. 

به عنوان بخشی از این همکاری، سامسونگ یکی از اولین مشتریانی است که مدل هوش مصنوعی جمینای اولترا، توانمندترین و بزرگ‌ترین مدل گوگل برای کارهای پیچیده را مورد آزمایش قرار می‌دهد. سری S24 این شرکت، همچنین از مدل هوش مصنوعی جمینای نانو به عنوان بخشی از سیستم عامل اندروید 14 بهره می‌برد. جمینای نانو برترین و کارآمدترین مدل هوش مصنوعی جمینای برای پردازش و ارائه قابلیت‌های داخل دستگاه (on-device) به شمار می‌رود.  

«توماس کوریان»، مدیرعامل گوگل کلود نیز درباره این همکاری گفت که با کمک جمینای، توسعه‌دهندگان سامسونگ می‌توانند از زیرساخت‌های سطح بالا، عملکرد پیشرفته و انعطاف‌پذیری گوگل کلود استفاده کنند.


اسپانسر این رویداد دیجیاتو، دی‌جی‌لند است؛ دی‌جی‌لند، خرید اینترنتی کالای دیجیتال