مایکروسافت حدود شش ماه پس از اینکه هکرهای روسی در اوایل سال جاری میلادی به آن نفوذ کردند، اعلام کرده که در جریان این حمله سایبری ایمیل‌های مشتریان نیز به سرقت رفته است. پیش از این گفته‌شده بود که هکرها موفق به سرقت داده‌های کارکنان غول فناوری شده بودند.

در زمان وقوع این حمله سایبری علیه مایکروسافت، در گزارش‌های زیادی به بزرگی آن اشاره شده بود و اکنون گزارش جدید که توسط رویترز منتشر شده است، گستردی این نقض اطلاعاتی را تایید می‌کند. همچنین مایکروسافت در حال حاضر با نظارت زیادی از سوی رگولاتوری‌ها و مقام‌های ناظر برای امنیت سیستم‌های خود در برابر تهدیدات خارجی مواجه است.

سال گذشته، یک گروه هکر چینی نیز به‌طور جداگانه‌ای به مایکروسافت حمله کرده بود و هزاران ایمیل متعلق به دولت ایالات متحده را سرقت کرد.

در حالی که دولت روسیه هرگز به اتهامات هک مایکروسافت پاسخ نداده است، اما غول ردموندی گفته است که این هکرها محققان امنیت سایبری که در حال بررسی اقدامات گروه‌های روسی بوده‌اند را هدف قرار داده‌اند.

اطلاع‌رسانی به مشتریان آسیب‌دیده مایکروسافت

سخنگوی مایکروسافت بدون اشاره به اینکه چه تعدادی از مشتریان آن تحت تاثیر حمله قرار گرفته‌اند، اعلام کرده که به اطلاع‌رسانی آن‌ها ادامه خواهد داد و همچنین ایمیل‌های در معرض خطر را نیز با مشتریان خود به اشتراک می‌گذارد.

ماجرای این حمله سایبری به ژانویه امسال و زمانی برمی‌گردد که غول سازنده نرم‌افزار مورد حمله گروه هکری روسی Midnight Blizzard قرار گرفت و در آن زمان گفته شده بود که این گروه به «درصد بسیار کمی» از حساب‌های ایمیل این شرکت نفوذ پیدا کرده است. چهار ماه بعد اعلام شد که هکرها همچنان در تلاش برای نفوذ هستند و این موضوع بسیاری از شرکت‌های صنعت امنیت را نگران‌ کرده است، چرا که آسیب‌پذیری سیستم‌های مایکروسافت را نشان می‌دهد.

تمام این موارد باعث شد تا یک جلسه اضطراری در کنگره برگزار شود که در آن، «برد اسمیت»، رئیس مایکروسافت تعهد داد که امنیت حتی از توسعه هوش مصنوعی نیز برای این شرکت اولویت بالاتری دارد.