مایکروسافت پس از حملات سایبری علیه آن در سال های اخیر، اکنون در حال اصلاح و طراحی مجدد است فرآیندهای امنیتی خود ساتیا نادلا، مدیر عامل شرکت، در یادداشتی به کارمندان مایکروسافت گفت که امنیت اکنون “اولویت اصلیبرای آنها در نظر گرفته شده است.

طبق یک یادداشت داخلی مایکروسافت که توسط The Verge به دست آمده است، نادلا به همه کارمندان گفته است که اکنون باید امنیت را بیش از هر چیز دیگری در اولویت قرار دهند.

یادداشت ساتیا نادلا

یادداشت مدیر عامل مایکروسافت به شرح زیر است:

“اگر با نوعی معاوضه بین امنیت و سایر اولویت ها روبرو هستید، پاسخ شما کاملاً واضح است: امنیت را انتخاب کنید. در برخی موارد، این به معنای اولویت دادن به امنیت بر سایر وظایفی است که انجام می‌دهیم، مانند انتشار ویژگی‌های جدید یا ارائه پشتیبانی مداوم برای سیستم‌های قدیمی. این (امنیت) کلیدی برای بهبود کیفیت و عملکرد پلتفرم‌های ما است تا بتوانیم از دارایی‌های دیجیتالی مشتریان خود محافظت کنیم و دنیای امن‌تری برای همه ایجاد کنیم.”

نادلا از کارمندان این شرکت می‌خواهد که به چالش‌های بازنگری فرآیندهای امنیتی آن با “دقت فنی و عملیاتی” برخورد کنند، حتی هر خط کد را به عنوان فرصتی برای بهبود امنیت مایکروسافت در نظر بگیرند.

حملات هکرهای چینی و روسی علیه مایکروسافت در سال های اخیر

غول ویندوز در سال های اخیر با مشکلات امنیتی زیادی روبرو بوده است. در اوایل سال 2021، هکرهای دولت چین سرورهای Microsoft Exchange را با نقص های امنیتی روز صفر هدف قرار دادند و توانستند علاوه بر دسترسی به حساب های ایمیل، بدافزار را بر روی سرورهای تجاری نصب کنند.

سال گذشته، هکرهای چینی موفق شدند با نفوذ به سرورهای ابری مایکروسافت، ایمیل های متعلق به دولت آمریکا را به سرقت ببرند. اخیراً هکرهای دولتی روسیه معروف به Nobelium یا Midnight Blizzard از حساب های ایمیل برخی از اعضای تیم مدیریت ارشد مایکروسافت جاسوسی کردند.