متا چند وقت پیش از دستیار هوش مصنوعی جدید خود رونمایی کرد که شامل چت‌بات با چهره افراد مطرح یا همان سلبریتی هم می‌شود. حالا گزارشی جدید می‌گوید متا به برخی از این افراد به‌خاطر استفاده از چهره‌شان و 6 ساعت حضور در استودیو، طی یک بازه زمانی 2 ساله، 5 میلیون دلار پول می‌دهد.

«مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا، در رویداد Connect که اخیراً برگزار شد، از دستیار هوش مصنوعی این شرکت رونمایی کرد. درحالی‌که متا چت‌بات هوش مصنوعی مشابه ChatGPT دارد، نمونه‌های جدید آن را با 28 شخصیت جدید معرفی کرد که از چهره افراد مطرح استفاده می‌کنند.

استفاده از چهره‌های افراد مطرح برای چت‌بات متا

برای مثال، از چهره «کایلی جنر» برای شخصیتی به نام Billie استفاده شده است یا اینکه «تام بریدی» شخصیتی به نام Bru است. در کنار این افراد، متا از ستاره‌های یوتوب هم استفاده کرده است. برای مثال، مستر بیست (MrBeast) نقش فردی به نام Charli D’Amelio را بر عهده دارد.

حالا اینفورمیشن در گزارشی مدعی شده است که برخی از این افراد مطرح 5 میلیون دلار از متا پول می‌گیرند. اگرچه در این گزارش نام افراد دریافت‌کننده این میزان پول اعلام نشده، اما به سازندگان محتوا اشاره شده است. البته در حالت کلی، ظاهراً تمام چهره‌های مطرح مورد استفاده متا حداقل 1 میلیون دلار پول می‌گیرند.

مارک زاکربرگ در مصاحبه‌ای گفته بود که به نسخه هوش مصنوعی افراد معروف نیاز داریم و البته تعداد این افراد در سال آینده بیشتر هم می‌شود. درحقیقت سلبریتی‌ها از عدم سوءاستفاده از چهره خود مطمئن می‌شوند و شروع به همکاری با متا می‌کنند.

درحال‌حاضر متا و همچنین افرادی که چهره‌شان در چت‌بات این شرکت مورد استفاده قرار گرفته است، واکنشی به این گزارش نشان نداده‌اند.