به گفته GizmoChina، متا برای رقابت با OpenAI در زمینه هوش مصنوعی با چالش های جدی مواجه است. با وجود سرمایه گذاری سنگین مارک زاکربرگ در این زمینه، کوچک سازی اخیر و خروج تعدادی از محققان ارشد، پیشرفت متا را در بازار هوش مصنوعی کند کرده است.

در طول یک سال گذشته، متا تعداد قابل توجهی از محققان هوش مصنوعی را از دست داده است و در نتیجه این وضعیت، توانایی زاکربرگ و اعضای تیمش برای رقابت با رهبران بازار تحت تأثیر قرار گرفته است. عواملی مانند تفکیک نیروها و ناپایداری مسیر حرکت متا این شرایط را بیش از پیش قوی کرده است.

منابع آگاه می گویند که دولت ایالات متحده اخیرا نشستی با تمرکز بر هوش مصنوعی در کاخ سفید با حضور تعدادی از مقامات شرکت هایی مانند گوگل و OpenAI برگزار کرد. اما رهبر تیم هوش مصنوعی متا برای حضور در این اجلاس دعوت نشد.

کارمندان متا از مدیران شرکت خواستند مسیر جدیدی را برای هوش مصنوعی ترسیم کنند. آنها از متا می خواهند که اشتباهات گذشته را اصلاح کند و در زمینه هوش مصنوعی قوی تر شود. با این حال، زاکربرگ بارها از پیشرفت متا در بازار هوش مصنوعی تمجید کرده است.

سال گذشته، تعداد زیادی از محققان هوش مصنوعی به دلیل اخراج یا عدم تمایل به همکاری با این شرکت، تصمیم گرفتند شرکت زاکربرگ را ترک کنند. راه اندازی ChatGPT و محبوبیت فزاینده هوش مصنوعی باعث شد تعدادی از کارمندان متا زمانی که با یک پیشنهاد شغلی فریبنده مواجه شدند، شرکت را ترک کنند.