جوامع مختلف Reddit اخیرا اعتراضاتی را علیه سیاست دسترسی API جدید این پلتفرم آغاز کرده اند. اکنون گروهی از هکرها این ادعا را دارند 80 گیگابایت آنها اطلاعات محرمانه این شرکت را دریافت کرده اند. آنها از Reddit خواسته اند تا مبلغی را برای جلوگیری از افشای این اطلاعات بپردازد و البته از سیاست های جدید دسترسی API خود صرف نظر کند.

به گفته TechCrunch، یک گروه هک یک گربه سیاه او در پستی در وب‌سایت تاریک وب خود، ادعا کرد که حدود 80 گیگابایت از داده‌های فشرده شده از Reddit را طی یک نقض امنیتی در ماه فوریه به سرقت برده است. آنها می گویند که دو بار در 13 آوریل و 16 ژوئن به Reddit پیام ارسال کردند، اما هنوز پاسخی دریافت نکرده اند.

هکرها احتمالاً اطلاعات محرمانه را در Reddit افشا می کنند

این گروه با نام ALPHV او همچنین در مقاله خود نوشت: «در اولین ایمیلم به آنها گفتم که منتظر عرضه اولیه آنها خواهم بود. اما به نظر می رسد اکنون بهترین زمان برای انجام آن است! ما تقریباً مطمئن هستیم که Reddit برای داده های خود هزینه ای نمی پردازد. (پس) انتظار این اطلاعات را داشته باشید منتشر می کنم بودن.”

جینا آنتونینی، سخنگوی Reddit جزئیات بیشتری ارائه نکرد، اما ادعاهای Blackcat در مورد مشکل سایبری Reddit در 9 فوریه را تایید کرد. در آن زمان، کریستوفر اسلاف، مدیر ارشد فناوری Reddit، گفت که هکرها اطلاعات کارمندان و اسناد داخلی شرکت را به دست آورده اند. با این حال، او گفت هیچ مدرکی دال بر دسترسی هکرها به اطلاعات شخصی کاربران، مانند رمز عبور حساب، وجود ندارد.

Reddit اطلاعات بیشتری در مورد این حمله منتشر نکرده است. در نتیجه، مشخص نیست که هکرها دقیقا چه داده هایی را به سرقت برده اند. از سوی دیگر، بلککت هیچ مدرکی دال بر سرقت اطلاعات منتشر نکرده است و هنوز مشخص نیست که آنها چه اطلاعاتی دارند.

همچنین قبلا گفته شده بود که گروه Blackcat در حمله به وسترن دیجیتال دست داشته است. در این حمله حدود 10 ترابایت اطلاعات شرکت از جمله اطلاعات کاربران به سرقت رفت.