بر اساس گزارش‌های وب‌سایت DownDetector، اخیراً بسیاری از کاربران متا در سراسر جهان با قطعی و عدم دسترسی به برخی از خدمات مهم آنلاین مواجه شده‌اند. این مشکل به نظر نمی رسد که همه کاربران را تحت تاثیر قرار دهد، اما به نظر می رسد بسیار رایج است.

به گفته 9to5Mac، پلت فرم Meta Ads Manager عامل اصلی قطعی فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ است. پلتفرمی که از طریق آن برندها تبلیغات فیس بوک را خریداری و ایجاد می کنند. مشکلی که امروز سیستم با آن مواجه است به قدری بد است که بر هر سه متاپپلتفرم اجتماعی تأثیر می گذارد و آنها با قطعی مواجه می شوند.

متا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که در تلاش است تا مشکل اینستاگرام، واتس اپ و فیسبوک را برطرف کند اما بازه زمانی مشخصی را اعلام نکرد. همانطور که گفته شد، مشکلات قطعی متا پلتفرم مربوط به Ads Manager است. غول جهانی رسانه های اجتماعی گفت: «تیم مهندسی ما از این موضوع آگاه است و فعالانه برای حل آن در اسرع وقت تلاش می کند.

حساب پشتیبانی اینستاگرام در توییتر اعلام کرد: «ما درک می کنیم که برخی از شما ممکن است در حال حاضر نتوانید از اینستاگرام استفاده کنید، و ما در تلاش هستیم تا همه چیز را در اسرع وقت به حالت عادی برگردانیم. بابت ناراحتی پیش آمده پوزش می طلبیم و از شکیبایی شما متشکریم.”

آیا با فیس بوک، اینستاگرام یا واتس اپ هم با مشکل مواجه شده اید؟