ساتیا نادلامدیر عامل مایکروسافت می گوید که مایل است پایان بازی های کنسول انحصاری را ببیند. اما در عین حال سونی را مقصر وضعیت فعلی بازار و رقابت دانست.

اظهارات نادلا در دادگاه مطرح شد که در محوریت پرونده بین کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده و مایکروسافت است. نادلا در مورد استراتژی بازی های ابری مایکروسافت، اهداف این شرکت در صنعت بازی و موارد دیگر صحبت کرد.

به گزارش The Verge، ساتیا نادلا می‌گوید ایده‌آل‌ترین وضعیت برای مایکروسافت تمرکز بر نرم‌افزار در پلتفرم‌های مختلف است. سپس از او در مورد انحصاری های ایکس باکس سوال شد و مدیر عامل مایکروسافت گفت: “اگر به من بستگی داشت، می خواستم از شر تمام انحصاری های کنسول خلاص شوم.”

مدیر اجرایی مایکروسافت افزود: «اما تعیین این وضعیت وظیفه من نیست، به خصوص با توجه به اینکه ما سهم کمی از بازار کنسول ها داریم. برترین بازیگر بازار (سونی) رقابت در بازار را با استفاده از محصولات انحصاری تعریف کرد و ما اکنون در چنین دنیایی زندگی می کنیم. من هیچ عشقی به چنین دنیایی ندارم.”

اظهارات نادلا از روز گذشته مطرح شده است جیم رایانرئیس پلی استیشن اعتراف کرد که بازی های انحصاری مانند استارفیلد قرار نبوده که ضد رقابت باشند.

رایان همچنین ادعا می کند که ناشران صنعت بازی بر این باورند که سرویس اشتراک Xbox Game Pass “ارزش ها را از بین می برد” و بنابراین برای سونی مهم است که سرمایه گذاری زیادی در توسعه و انتشار بازی های انحصاری داشته باشد. با این کار، سونی می تواند دست برتر را نسبت به Xbox Game Pass داشته باشد.