مایکروسافت رسما اعلام کرد که توسعه بازی برای کنسول بازی نسل قدیمی خود ایکس باکس وان را متوقف خواهد کرد. این شرکت اعلام کرده است که دیگر هیچ بازی برای این کنسول‌های قدیمی‌تر نمی‌سازد، زیرا آنها به سمت نسل نهم Xbox Series S و Series X خود رفته‌اند.

مت بوتی، رئیس استودیوی بازی سازی Xbox غول فناوری ایالات متحده، گفت: “ما به نسل نهم منتقل شده ایم”. با این حال، این همه خبر بد نیست، زیرا این برند تأیید کرده است که به پشتیبانی از سخت‌افزار ایکس‌باکس وان و همچنین بازی‌هایی که هنوز بر روی نسل قبل اجرا می‌شوند، ادامه خواهد داد. با این حال، مایکروسافت رسما اعلام کرده است که هیچ یک از استودیوهای داخلی آنها بازی های جدیدی را برای این پلتفرم توسعه نمی دهند. این در واقع به این معنی است که دیگر استودیوهای بازی نیز بعید هستند که عناوینی برای Xbox One بسازند.

علاوه بر این، آخرین نسخه Xbox Game Showcase هیچ بازی اول شخص جدیدی را که بر روی Xbox One اجرا می شود، نشان نداد و این اعلامیه را تأیید کرد. از سوی دیگر، این برند با سرویس Xbox Cloud Gaming پلتفرم بازی ابری خود را حتی بیشتر از این پیش می برد. این به آن اجازه می دهد تا عناوین سنگین وزنی مانند Microsoft Flight Simulator را به دارندگان ایکس باکس وان ارائه دهد. بوتی افزود که “به این ترتیب ما حمایت خود را حفظ خواهیم کرد”.

اکنون، تنها می‌توان انتظار داشت که تیم بر روی آخرین نسل کنسول‌های Xbox Series X و Series S تمرکز کند. این کنسول‌های جدیدتر بهبودهای عملکردی مختلفی را ارائه می‌کنند و به گیمرها اجازه می‌دهند تا عناوین خاصی را تا ۱۲۰ فریم در ثانیه اجرا کنند و باعث می‌شود آنها برای رقابت بهتر عمل کنند. عناوین جالب اینجاست که این اعلامیه تنها چند روز پس از آن منتشر شد که این شرکت به طور تصادفی اطلاعات کودکان را در ایکس باکس به طور غیرقانونی جمع آوری کرد.

در خبری دیگر، مایکروسافت یک نسخه ویژه کنترلر و هدست Xbox را معرفی کرد. این برند ردموندی لوازم جانبی با تم استارفیلد کنترلر و هدست نسخه ویژه ای را معرفی کرده است که می تواند با کنسول های Xbox Series X و S استفاده شود.طراحی این لوازم جانبی بر اساس بازی Starfield برای ایکس باکس و رایانه شخصی طراحی شده است. در 6 سپتامبر منتشر شد.

کنترلر استارفیلد ایکس باکس نسخه محدود دارای طراحی قدیمی است. این دستگاه دارای حاشیه های خاکستری و طلایی است که با بازی مطابقت دارد. کنترلر دارای دستگیره های بافت دار و ماشه های آنالوگ شفاف است. هدست بی سیم ایکس باکس قبلا فقط در رنگ مشکی موجود بود. نسخه محدود هدفون استارفیلد دارای گوش بند خاکستری است در حالی که هدبند قرمز و سفید است. میکروفون این هدست از طراحی شفاف نیز بهره می برد.

منبع

به این پست امتیاز دهید