بعضی از تعمیرکاران لپ تاپ گفته‌اند ایرادی در نمایشگر مک بوک پرو جدید اپل وجود دارد که چندین مدل از مک‌‌بوک‌ها را درگیر کرده است.

به گزارش فوربز، در محصولات معیوب، هنگامی که مک‌بوک تا زاویه‌ی خاصی باز می‌شود، خطوط عمودی بنفش رنگی روی صفحه‌نمایش ظاهر می‌شوند. تعمیرکاران می‌گویند که این مشکل به پدیده‌ی رایجی در لپ‌تاپ‌های اپل تبدیل شده است و هر هفته با چندین مورد مواجه می‌شوند.

به‌نظر می‌رسد که مشکل از کابل انعطاف‌پذیری که اتصال صفحه‌نمایش را به بدنه‌ی اصلی لپ‌تاپ برقرار می‌کند نشأت می‌گیرد. در فاصله‌ی بین صفحه‌نمایش و کیبورد، شکافی وجود دارد که می‌تواند محل تجمع گردوغبار باشد. به تدریج، با باز و بسته کردن لپ‌تاپ گردوغبار وارد کابل می‌شود و به آن آسیب می‌زند.

تعمیرکاران می‌گویند که این موضوع باعث بروز خطوط بنفش رنگ می‌شود که تعمیر آن دشوار و پرهزینه است.

ریکی پانسار، بنیانگذار تعمیرگاه تخصصی محصولات اپل با نام iCorrect، گفته است که این مشکل در مدل‌های A1989 و A2251 و A2289 و A2338 و A2141 بیشتر دیده می‌شود؛ این‌ها مک‌بوک‌هایی هستند که بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ عرضه شده‌اند.

با جست‌وجو در پست‌های ردیت و صفحات انجمن‌ اپل، گزارش‌های متعددی را می‌بینیم که مشکل دیده شدن خطوط عمودی بنفش رنگ در انواع مدل‌های مک‌بوک را مطرح می‌کنند. پانسار می‌گوید که هر هفته حداقل چهار مک‌بوک دارای این مشکل را تعمیر می‌کند و در سال گذشته بیش از ۵۰ دستگاه تعمیر کرده است.

تعمیرکار لپ‌تاپ‌های اپل می‌گوید: «مشکل این است که کابل‌های آسیب دیده به پشت صفحه‌نمایش متصل شده‌اند. برای تعمیر، ما باید نمایشگر را از قاب خارجی آن جدا کنیم و کابل‌های جدید را لحیم کنیم که خطر شکستگی در آن بسیار بالا است.»

متخصصان تعمیر ادعا می‌کنند که اپل این مشکل را بی سروصدا در مدل‌های جدید مک‌بوک (از سال ۲۰۲۱ به بعد) حل کرده است و آن‌ها دارای محافظ بهتری برای کابل انعطاف‌پذیر هستند؛ اما برای دستگاه‌هایی که بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ فروخته شده‌اند، کاربران باید به‌طور منظم و دقیق لپ‌تاپ‌های خود را تمیز نگه دارند تا از جمع شدن گرد و غبار جلوگیری کنند.

مشکل خراب شدن کابل منعطف نمایشگر با گردوغبار که اصطلاحاً Dustgate نام دارد، مشابه مسئله‌ی Flexgate است که در مک‌ بوک پرو ۱۳ اینچ بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ به‌وجود می‌آمد.

مشکل Flexgate مربوط‌به کابل انعطاف‌پذیری بود که صفحه‌نمایش را به برد کنترلر زیر پد لمسی وصل می‌کرد. این کابل، به‌مرور زمان، پس از باز و بسته شدن مکرر لپ‌تاپ، خراب می‌شد و نورهای نقطه‌ای روی صفحه‌نمایش ایجاد می‌کرد. سرانجام اپل این مشکل را تأیید کرد و خدمات تعمیر را به‌صورت رایگان ارائه داد؛ اما برای مک‌هایی که به‌دلیل گردوغباری شدن کابل انعطاف‌پذیر آسیب دیده‌اند، هنوز هیچ اظهار نظری نکرده است.