اپل در یادداشتی خطاب‌ به ارائه‌دهندگان خدمات مجاز خود گفت که از مشکل مرتبط با لمس نمایشگر که برخی از مدل‌های اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ را تحت تأثیر قرار داده، آگاه و در حال بررسی موضوع است.

در بخشی از یادداشت اپل که به دست مک‌رومرز رسیده‌، آمده است: «برخی از مشتریان گزارش می‌دهند که اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ آن‌ها با لمس نادرست در نمایشگر مواجه شده است.»

بنا به گفته‌ی اپل، مشکل ممکن است سبب شود که نمایشگر اپل‌ واچ‌ بدون هیچ‌گونه تعامل کاربر، رفتارهای عجیبی از خود نشان دهد. مشکل یادشده همچنین می‌تواند به برقراری تماس تلفنی ناخواسته منجر شود و از وارد کردن رمز عبور دستگاه جلوگیری کند.

اپل به مردم توصیه کرده که سیستم‌عامل اپل واچ را به‌روز نگه‌ دارند. احتمالاً این شرکت می‌خواهد به‌زودی در به‌روزرسانی‌ بعدی watchOS مشکل را برطرف کند. غول آمریکایی اعلام نکرده‌ که این مشکل تا چه حد گسترده است.

مقاله‌های مرتبط

اپل به تکنیسین‌های خود اعلام کرده تا زمانی که تحقیقات در دست انجام است، مدل‌های اپل واچ آسیب‌دیده را وارد سیستم تعمیر نکنند و در‌ عوض از مشتریانی که با این مشکل مواجه هستند، بخواهند تا با نگه داشتن همزمان دکمه‌ی دیجیتال کرون و دکمه کناری تا زمانی که لوگو اپل ظاهر شود، اپل واچ خود را ریست کنند.

اپل‌ واچ سری ۹ و اپل‌ واچ اولترا ۲ در سپتامبر ۲۰۲۳ (شهریور و مهر ۱۴۰۲) عرضه شدند. قیمت اپل واچ سری ۹ از ۳۹۹ دلار شروع می‌شود و قیمت ساعت هوشمند اپل برای مدل پایه واچ اولترا ۲، ۸۰۰ دلار است.