به عنوان یک طراح گرافیک، وقتی کسی از شما می‌پرسد که بخش مورد علاقه‌تان از کار چیست، احتمالاً نمی‌گویید که پاک کردن پس‌زمینه یا قالب‌بندی متن است.😅خوشبختانه، دیگر نیازی نیست که خودتان را به این کارهای خسته‌کننده محدود کنید. دنیای امروز که با هوش مصنوعی توانمند شده است، بسیاری از ابزار هوش مصنوعی برای گرافیست‌ها را به وجود آورده است. علاوه بر اینکه این ابزارها وظایف خلاقانه یا بازاریابی را ساده‌تر می‌کنند، آن‌ها می‌توانند زمانی که در یک چالش طراحی گیر کرده‌اید، به شما پیشنهادات جذابی بدهند.

ما در این مقاله قصد داریم 10 نرم‌افزار دارای هوش مصنوعی که به شما گرافیست عزیز به صورت حرفه‌ای کمک می‌کند، را انتخاب کرده‌ایم.پس با آی تی هوم در ادامه همراه باشید.

ابزارهای هوشمند طراحی چیست؟ 

ابزار هوش مصنوعی برای گرافیست‌ها نرم‌افزارهایی هستند که از قدرت هوش مصنوعی برای کمک به تیم‌های طراحی استفاده می‌کنند. 🎨

این ابزارها کارهای تکراری یا دستی را خودکار می‌کنند، مانند پاک کردن پس‌زمینه و تغییر اندازه تصاویر، و به شما آزادی و زمان لازم را می‌دهند تا بر روی کارهای نوآورانه‌تر تمرکز کنید. آن‌ها همچنین محتوای کاملاً جدیدی را بر اساس درخواست‌هایی که با استفاده از پردازش زبان طبیعی (NLP) می‌دهید، ایجاد می‌کنند.

این ابزارها از تعاملات و بازخوردهای کاربران یاد می‌گیرند و به مرور زمان تطبیق پیدا می‌کنند تا پیشنهادات یا محتوای دقیق‌تر و شخصی‌سازی‌شده‌تری ارائه دهند.

به طور مهم‌تر، این ابزار هوش مصنوعی برای گرافیست‌ها به شما کمک می‌کنند تا فرایند طراحی خود را ساختاردهی کنید و روش‌های جدیدی را برای حمایت از حوزه‌های کسب‌وکار مانند بازاریابی و توسعه محصول کشف کنید.

یک عکس تولید شده توسط DALL-E 3 با موضوع ابزار هوش مصنوعی برای گرافیست‌ها

تیم‌های طراحی چگونه از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند؟

ابزارهای هوشمند طراحی در هر مرحله از طراحی، از تصور تا تکمیل، به طراحان کمک می‌کنند. آن‌ها همچنین برای تخصص‌های مختلفی مانند طراحی گرافیک، محصول و وب مناسب هستند.

در اینجا شش مثال را برای نشان دادن موارد رایج استفاده از “ابزار هوش مصنوعی برای گرافیست‌ها” آورده‌ایم:

  1. خودکارسازی: انجام برخی از کارهای سخت و خسته‌کننده برای شما، مانند ایجاد هماهنگی در سبک
  2. تولید محتوا: ارائه ایده‌های جدید، مانند پست‌های منحصر به فرد در شبکه‌های اجتماعی و محتوای بازاریابی برای وب‌سایت‌ها
  3. تحقیقات بازار: جمع‌آوری داده‌های کاربران از طریق پلتفرم‌های مختلف برای درک سلیقه‌ آنها
  4.  بهینه‌سازی: پیشنهاد بهبود برای عناصری مانند طرح‌بندی و تایپوگرافی آزمایش A/B: تجزیه و تحلیل واکنش کاربران به تغییرات مختلف در طراحی
  5. آزمایش A/B: تجزیه و تحلیل واکنش کاربران به تغییرات مختلف در طراحی
  6. بهره‌وری: ساده‌سازی فرایند برنامه‌ریزی و اجرای طراحی 

10 ابزار هوشمند طراحی گرافیک سال 2023

ما بیشتر راه‌حل‌هایی که می‌توانند آثار شما را ارتقا دهند، فرایندهای طراحی شما را بهینه کنند و کار شما را لذت‌بخش‌تر کنند، بررسی کرده‌ایم.🤗

هر چه تخصص طراحی شما باشد، بهترین ابزار هوش مصنوعی برای گرافیست‌ها به طور قابل توجهی کیفیت و کمیت کار شما را بهبود می‌بخشند. این لیست به هیچ وجه جامع نیست، اما شامل انواع مختلفی از ابزارهای طراحی است.

کلیک‌آپ

کلیک‌آپ یک راه‌حل مدیریت پروژه چند منظوره است که ویژگی‌های شگفت‌انگیزی برای همکاری خلاقانه و فنی بین تیم‌های طراحی دارد. راه‌اندازی کلیک‌آپ AI یک تحول بزرگ بوده است، زیرا به عنوان یک دستیار کاری قابل اعتماد بدون توجه به بخشی که در آن کار می‌کنید و حتی نقش یا سطح مهارت شما عمل می‌کند.

دستیار هوشمند می‌تواند کل فرایند خلاقانه و جریان کار شما را پشتیبانی کند؛ این پشتیبانی شانل ایده‌پردازی، طراحی چارچوب‌ها، محتوای بازاریابی و فرایندها است. همچنین خلاصه‌های خلاقانه، شخصیت‌ها و سفرهای کاربر، چارچوب ارائه، استراتژی‌های کمپین بازاریابی و عناوین را تولید می‌کند.

کلیک‌آپ و کلیک‌آپ AI با هم همکاری در فضای کار را تقویت می‌کنند. با استفاده از تخته‌های سفید کلیک‌آپ، طرح‌های خود را به صورت زنده با هم‌تیمی‌های خود به اشتراک بگذارید و از ویژگی نظرات اختصاصی برای واگذاری وظایف به خود یا همکاران خود استفاده کنید.

بیش از 15 حالت نمایش برای نظارت بر جریان کار طراحی خود، الگوهای متعدد و خودکارسازی وظایف، کلیک‌آپ را به یک همدم قابل اعتماد برای تیم‌های خلاق در صنایع مختلف تبدیل می‌کند.

DreamStudio

DreamStudio متعلق به شرکت بزرگ صنعتی Stability AI که قبلاً با نام Stable Diffusion شناخته می‌شد است. این ابزار هوشمند طراحی به شما کمک می‌کند تا آثار هنری با کیفیت بالا برای هر هدفی، از تصویرسازی تا تصاویر واقع‌گرایانه، ایجاد کنید. 🖼️

طرز کار با این ابزار بسیار ساده است. شما با وارد کردن درخواست خود یا آپلود عکسو انتخاب سبک و اندازه مورد نظر خود می‌توانید شروع کنید. DreamStudio به سرعت شروع به کار می‌کند و چندین نوع از تصویری که در ذهن دارید و به آن از طریق را‌ه‌هایی که گفتیم معرفی کرده‌اید را تولید می‌کند. این ابزار تاریخچه شما را به خاطر می‌سپارد تا بتوانید از تمام کار‌های خود دنبال کنید و بعداً به آن‌ها برگردید و تغییرات لازم را اعمال کنید.

اگر نیاز به تغییراتی در عکس دارید، به قسمت ویرایشگر آن بروید. این یک فضای کاری بی‌نهایت با قابلیت لایه‌ باز است که به شما اجازه می‌دهد تا عناصر مختلف آثار خود را اضافه، حذف و ویرایش کنید. همچنین می‌توانید با آپلود و اعمال تغییرات کمی، وضوح تصاویر خود را در چند ثانیه افزایش دهید!

Midjourney

اگر با ابزارهای هوش مصنوعی آشنا باشید، حتماً اسم Midjourney شنیده‌اید. این ابزار به لطف قدرتش در خلق تصوایر زیبا یکی از معروف‌ترین تولیدکننده‌های تصویر هوشمند امروز است. شما می‌توانید با یک دستور متنی کوتاه در Discord، آثار هنری شیک و منحصر به فردی را ایجاد کنید.

این ابزار نوآورانه در انتهای کار به شما چهار نوع از تصویر را نشان می‌دهد. می‌توانید از هر کدام برای تولید انوع جدیدی از آن استفاده کنید یا یک تصویر را انتخاب کرده و ویرایش کنید. در حال حاضر، گزینه‌های تصویر شامل بزرگنمایی و تغییر موقعیت ترکیب با کلیدهای جهت‌نما هستند.

اگر در قسمتی دچار مشکل شدید، می‌توانید با استفاده از دستورات ساده از ربات Midjourney کمک بخواهید.💬

Adobe Sensei

Adobe Sensei یک گنجینه پنهان در زمینه فناوری یادگیری ماشین است. این ابزار از سال 2016 فعالیت می‌کند و در اکوسیستم Adobe به طور گسترده‌ای استفاده می‌شود. شما می‌توانید آن را در مجموعه Creative Cloud و بسیاری از برنامه‌ها و خدمات بازاریابی و تحلیلی Adobe بیابید.

ابزارهای هوشمند Adobe Sensei بر روی مجموعه‌ای از تصاویر که منحصرا در اختیار Adobe است، محصولات با مجوز باز و محتوای عمومی با مجوز منقضی شده آموزش دیده‌اند. فقط کافی است از دستور Generate استفاده کنید تا به تصاویر مناسب برای کار خود دسترسی پیدا کنید. این ابزار می‌تواند مفاهیم عمیق و حتی احساسی یک تصویر را از طریق عناصری مانند پالت رنگ و جزئیات پس‌زمینه را شناسایی کند.

این پلتفرم به طور خودکار تصاویر را شناسایی و برچسب‌گذاری می‌کند، ک این کار برای بازاریابان و طراحانی که روزانه با چندین عکس سر و کار دارند، ایده‌آل است و به راحتی می‌توانند به دنبال عکس مورد نظر خود بگردند و آن را پیدا و استفاده کنند.

Canva

در دنیای طراحی، برنامه‌های کمی مانند Canva معروف و محبوب هستند. کانوا یک پلتفرم طراحی رایگان است که برای رابط کاربری ساده و دوستانه‌اش مشهور است، که حالا با داشتن یک تولیدکننده متن به تصویر،بسیار محبوب‌تر و پر استفاده‌تر شده است! 🙌

در عرض چند دقیقه، محتوای تصویری زیبایی را با وارد کردن متن‌های ساده و انتخاب یک سبک، بسازید. با استفاده از Image Enhancer و سایر ابزارهای هوشمند طراحی گرافیک، می‌توانید آثار خود را به کمال برسانید. افزایش وضوح رفع مشکلات فوکوس، نور و اشباع حذف پس‌زمینه حذف، اضافه و تنظیم کردن اشیاء (با استفاده از Magic Edit یا Magic Eraser)، افزایش جذابیت تصویر با اضافه کردن متن و انیمیشن یا اضافه کردن برچسب، آیکون و گرافیک‌های دیگر از مجموعه موجود در برنامه، از قابلیت‌های Image Enhancer است.

Mokker

حذف پس‌زمینه یکی از کارهایی است که بسیاری از طراحان از آن واهمه دارند و یا کاری زمان‌بر است، اما اگر قصد دارید یک وب سایت یا صفحه شبکه اجتماعی زیبا بسازید گاهی به این کار نیاز دارید و این کار اجتناب‌ناپذیر است. در اینجا Mokker به کار می‌آید. این یک ابزار هوشمند است که با آن می‌توانید پس‌زمینه تصاویر محصول را حذف و یا جایگزین کنید تا بتوانید تصاویر حرفه‌ای و قابل استفاده ایجاد کنید.

Mokker یک ابزار بسیار ساده و راحت است. فقط کافی است یک عکس از محصول خود را آپلود کنید و یکی از صدها قالب پس‌زمینه را انتخاب کنید. این ابزار به طور فوری تصاویر با وضوح بالا و آماده چاپ را تولید می‌کند.

Galileo AI

Galileo AI یک ابزار هوشمند طراحی رابط کاربری است که در سال 2022 راه‌اندازی شد و روش ایجاد طرح‌های رابط کاربری یا UI را دگرگون کرده است. این ابزار با استفاده از هزاران طرح برجسته آموزش دیده است و می‌تواند برای شما طرح‌ها و تصاویری با وضوح بالا برای پلتفرم‌های مختلف ایجاد کند.

استفاده از این ابزار بسیار ساده است؛ شما فقط به یک توضیح متنی نیاز دارید. Galileo AI سپس یک طرح رابط کاربری کامل را ایجاد می‌کند که شامل آیکون‌ها و متن‌های سفارشی شده است. با انجام تغییرات جزئی می‌توانید از الگوهای رابط کاربری خسته‌کننده فراتر بروید و طرح متمایزی برای خود ایجاد کنید.

DALL•E 2 by Open AI

DALL·E یک ابزار هوش مصونعی است که در سال 2021 توسط OpenAI عرضه شد و با ایجاد تصاویر شگفت‌انگیز، جهان را متحیر کرد. حدود یک سال بعد، OpenAI نسخه بهبود یافته این ابزار را با نام DALL·E 2 معرفی کرد. این ابزار نسبت به نسخه اول، تصاویر دقیق‌تر و واقع‌گرایانه‌تری را با وضوح چهار برابر بیشتر تولید می‌کند.

علاوه بر ترکیب سبک‌ها و مفاهیم برای ایجاد تصاویر هوشمند، این ابزار به شما امکان می‌دهد تا انوع مختلفی از سبک‌های طراحی را امتحان کنید. ویرایشگر DALL·E 2 قابلیت Inpainting را دارد که به شما اجازه می‌دهد بر اساس درخواست‌های اضافی بعدی، عناصر را اضافه یا حذف کنید، بنابراین می‌توانید سایه‌ها، بافت‌ها و بازتاب‌ها را به راحتی در مراحل بعدی خلق تصویر اضافه کنید. Outpainting به شما امکان می‌دهد تا تصویر خود را گسترش و ترکیب تصویر را تغییر دهید.

Khroma

رنگ یک عنصر طراحی روانشناختی است و می‌تواند بر فرایند تصمیم‌گیری کاربران شما تأثیر بگذارد. اما انتخاب مجموعه درست از رنگ‌ها می‌تواند بسیار گیج‌کننده باشد. با استفاده از Khroma می‌توانید با ابزار هوشمند رنگ آن، پالت کاملی از رنگ‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید!

Khroma یک تولیدکننده پالت رنگ سفارشی است که یک ابزار هوشمند طراحی گرافیک ضروری است. این ابزار با استفاده از هزاران پالت ساخته شده توسط انسان آموزش دیده است تا ترکیبات رنگی را ایجاد کند.

علاوه بر این، شما می‌توانید شبکه عصبی آن را با انتخاب رنگ‌هایی که با شما هم‌خوانی دارند، آموزش دهید. نتایج پالت‌های زیبا و شخصی‌سازی شده هستند که می‌توانید آن‌ها را به صورت شیب‌ها، تایپوگرافی یا تصاویر سفارشی مشاهده کنید.

موارد مورد علاقه‌ خود را برای استفاده بعدی همراه با نام‌ها، کد رنگ ذخیره کنید. دنبال رنگ خاصی هستید؟ با استفاده از عواملی مانند رنگ، رنگ‌آمیزی و شدت رنگ، تولیدکننده را فیلتر کنید.

Jasper.ai

همه هنرمندان از یک دشمن مشترک می‌ترسد و آن چیزی نیست جز بن‌بست خلاقیت! خوشبختانه، ما در زمانی زندگی می‌کنیم که ابزارهای هوشمند مانند Jasper برای طراحان، بازاریابان و نویسندگانی که هر روز در یک چرخه تکراری هستند نقش یک نجات دهنده را ایجاب می‌کند و به آن‌ها کمک می‌کنند تا با استفاده از درخواست‌ها، محتوای برجسته ایجاد کنند.

این پلتفرم یک تولیدکننده هنر و نوشتار هوشمند برای پروژه‌های چند منظوره است. برای ایجاد طرح‌های گرافیکی، تنها کافی است ولارد سایت شوید، یک درخواست متنی بنویسید، یک سبک را انتخاب کنید. این سبک می‌تواند مانند انیمه یا نقاشی با رنگ روغن باشد و در نهایت یک محتوای بدون کپی‌رایت را تولید کنید. Jasper نیز مثل بقیه تولید‌کننده‌های تصویر، در هر درخواست، چهار تصویر ایجاد می‌کند. این سایت با داشتن فیلتر محتوا تضمین می‌کند که شما تصاویر حساس یا ناامن را ایجاد نکنید.

جمع‌بندی

به طور خلاصه، این مقاله در مورد ابزارهای هوشمند طراحی است که به طراحان گرافیک کمک می‌کنند تا کارهای خود را ساده‌تر، سریع‌تر و خلاقانه‌تر انجام دهند. این ابزارها با استفاده از هوش مصنوعی، محتوای جدیدی را بر اساس درخواست‌های متنی تولید می‌کنند و از تعاملات و بازخوردهای کاربران یاد می‌گیرند و به مرور زمان بهتر می‌شوند. این ابزارها همچنین به ساختاردهی فرایند طراحی و کشف روش‌های جدید برای حمایت از حوزه‌های کسب‌وکار مانند طراحی کمک می‌کنند.

در این مقاله، 10 نمونه از این ابزارها را معرفی کردیم. هدف از این مقاله این بود که به شما کمک کنیم تا ابزاری را پیدا کنید که با نیازها و سلیقه‌های شما هم‌خوانی داشته باشد.

منبع: Clickup