اپل با سرعت بسیار کمتری نسبت به شرکت هایی مانند سامسونگ به سمت پنل های OLED رفته است. تعدادی از آیفون ها و اپل واچ ها در حال حاضر دارای نمایشگرهای OLED هستند، اما این نمایشگر هنوز راه خود را به آی پد و مک بوک باز نکرده است.

به گفته موسسه تحقیقاتی Omdia، اپل به زودی آیپد و مک بوک را به صفحه نمایش OLED مجهز می کند. البته ابتدا شاهد مجهز شدن آیپد به این صفحه نمایش خواهیم بود.

GSMArena می نویسد که آیپد پرو 11 اینچی و آیپد پرو 13 اینچی در سال 2024 دارای صفحه نمایش OLED خواهند بود. تولید این دو تبلت رده بالا در سه ماهه اول سال 2024 آغاز خواهد شد.

شایعه شده است که اپل به دنبال استفاده از نمایشگر LTPO OLED در آیپد است. LTPO به این معنی است که آی پد دارای نمایشگر نرخ به روز رسانی متغیر خواهد بود.

اپل معمولا از بهترین نمایشگرهای موجود در بازار در دستگاه های خود استفاده می کند. حتی پنل‌های ال‌ای‌دی مینی آی‌پد در حال حاضر جزو بهترین نمایشگرهای LCD در بازار هستند. اپل همیشه روی کیفیت نمایشگر دستگاه های خود سرمایه گذاری زیادی می کند.

نمایشگر مینی ال ای دی اپل کیفیت ها و مزایای زیادی دارد اما استفاده از OLED باعث پیشرفت بیشتر آیپد می شود. نمایشگرهای OLED سیاهی عمیق را نمایش می دهند و دارای کنترل عالی روشنایی پانل برای ارائه کنتراست بالا و HDR هستند. نمایشگرهای OLED نیز مصرف انرژی بیشتری دارند.

به گفته منابع آگاه، مک بوک های اپل تا سال 2027 به پنل OLED مجهز نخواهند شد، پیش از این شایعات دیگری گفته بودند که مک بوک تا پایان سال 2024 چنین نمایشگری را دریافت خواهد کرد.