دو تحلیلگر ارشد در موسسه تحقیقاتی بارکلیز، در گزارشی با استناد به شرکت های آسیایی فعال در زنجیره تامین اپل، می گویند که نسل چهارم آیفون SE تا سال 2024 وارد بازار نخواهد شد. بارکلیز می گوید آیفون SE 4 احتمالا اولین گوشی اپل با مودم اختصاصی 5G خواهد بود. اما ظاهرا اپل نتوانسته مودم 5G مورد نظر خود را بسازد.

طبق گفته MacRumors، اپل از سال 2018 روی یک مودم اختصاصی کار می کند. در سال 2019، این شرکت بیشتر تجارت مودم همراه اینتل را برای تقویت طراحی خود خریداری کرد. تحلیلگران بارکلیز می گویند که اگر آیفون SE جدید در سال 2024 عرضه شود، احتمالاً به مودم کوالکام مانند آیفون 16 مجهز خواهد شد.

مینگ چی کواین تحلیلگر کهنه کار در اوایل سال 2023 گفت که آیفون SE 4 اپل با طراحی مشابه آیفون 14 تولید خواهد شد. این بدان معناست که مدل جدید آیفون SE دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی OLED با Face ID و لبه صاف خواهد بود.

با توجه به اینکه سرعت تولید آیفون SE 4 ظاهرا در حال کاهش است، این احتمال وجود دارد که برنامه های اپل برای این گوشی در طول زمان تغییر کند.

کو و چندین افشاگر دیگر انتظار دارند که آیفون SE 4 اپل در اوایل سال 2025 “در اولین فرصت” عرضه شود. اظهارات تحلیلگران بارکلیز تاییدی بر این شایعات است.