پیش از این شایعه شده بود که کوالکام احتمالاً پس از سری آیفون 15 عرضه کننده مودم برای گوشی های پرچمدار اپل نخواهد بود.اما اکنون گزارش جدیدی می گوید که این شرکت کالیفرنیایی برای توسعه مودم 5G خود با مشکلاتی مواجه است که احتمالاً باعث تداوم استفاده از مودم های کوالکام در سری آیفون 16 می شود.

به گزارش Wccftech، به گفته تحلیلگران بارکلیز، بلین کورتیس و تام اومالی، مشکلات مداوم در توسعه تراشه مودم خود اپل برای شبکه 5G احتمالاً این شرکت را به خانواده تبدیل خواهد کرد. آیفون 16 از مودم اسنپدراگون X70 5G استفاده کنید.

عرضه آیفون SE 4 احتمالاً به همین دلیل به تعویق خواهد افتاد

این مودم احتمالاً نسبت به مودم اسنپدراگون X65 در سری آیفون 14 در مصرف انرژی کارآمدتر خواهد بود، اما حداکثر سرعت دانلود آن 10 گیگابیت در ثانیه باقی خواهد ماند. علاوه بر این، چالش های توسعه مودم 5G احتمالاً ارسال را به تاخیر می اندازد آیفون SE 4 حداقل دو سال به تعویق بیفتد

تاریخچه رفتار کوالکام نشان می دهد که اگر این شرکت رقیبی در بازار نداشته باشد و تنها تامین کننده تراشه محسوب شود، در قراردادهای خود هزینه هنگفتی را طلب خواهد کرد. بنابراین عجیب نیست که مودم 5G این شرکت در سری آیفون 16 نیز با قیمتی گزاف به اپل فروخته شود.

با فرض قیمت مودم کوالکام Snapdragon X70 160 دلار برای پیشنهاد کوپرتینویی ها، عرضه آیفون SE 4 غیرمنطقی است زیرا هیچ حاشیه سودی برای این شرکت باقی نمی گذارد.

اپل در سال 2020 توسعه تراشه مودم خود را آغاز کرد، اما پس از گذشت سه سال هنوز خبر خوبی از سرنوشت این پروژه وجود ندارد. اخیراً شایعاتی مبنی بر اینکه اپل ممکن است اولین دسته از مودم های 5G خود را در طول سال تولید کند، منتشر شده است 2025 بنابراین باید منتظر بمانیم تا ببینیم این تراشه‌ها در صورت تولید طبق برنامه در سری آیفون 17 چگونه عمل خواهند کرد.