ناسا به نقطه عطفی در فناوری رسیده است که می تواند روزی نقش مهمی در ماموریت های فرازمینی ایفا کند. این هفته، آژانس فضایی ناسا اعلام کرد که سیستم کنترل محیطی و پشتیبانی حیات ایستگاه فضایی بین‌المللی (ECLSS) در حال بازیابی 98 درصد از تمام رطوبت خارج شده از بدن فضانوردان در ایستگاه فضایی است. از نظر عملکردی، این سیستم می‌تواند به شیوه‌ای شبیه به “Steelsuits” در تخیلی “تلماسه” عمل کند.

به گفته انگجت، بخشی از سیستم کنترل محیطی و پشتیبانی حیات ایستگاه فضایی بین‌المللی از «خشک‌کننده‌های پیشرفته» برای جذب رطوبت از بدن خدمه ایستگاه فضایی در طول انجام وظایف روزانه‌شان استفاده می‌کند. سیستم فرعی دیگری به نام “مجموعه پردازنده ادرار” ادرار فضانوردان را با استفاده از تقطیر خلاء بازیافت می کند. به گفته ناسا، فرآیند تقطیر، آب و آب نمک را از ادرار جدا می‌کند که همچنان حاوی H2O قابل بازیافت است.

آژانس فضایی آمریکا به تازگی آزمایش دستگاه جدیدی را آغاز کرده است که می تواند آب باقیمانده در محلول نمکی ادرار و عرق بدن را استخراج کند و با کمک این سیستم، بازیافت 98 درصدی آب در ایستگاه فضایی بین المللی امکان پذیر شده است. پیش از این، نرخ بازیافت آب در این ایستگاه حدود 93-94 درصد بود.

کریستوفر براون یکی از اعضای تیمی که سیستم های پشتیبانی حیات ISS را مدیریت می کند، گفت: «این دستاورد یک گام بسیار مهم رو به جلو در تکامل سیستم های پشتیبانی حیات است. فرض کنید 100 لیتر مایع در ایستگاه جمع آوری شده است. ما 2 لیتر از آن را از دست می دهیم و 98 درصد باقی مانده برای ما باقی می ماند. حفظ این چرخه کاملاً یک دستاورد است.»