گسترش طرح آزمایشی ارائه‌ی سوپرشارژرهای تسلا به کره‌ جنوبی، گام بزرگی در صنعت خودروهای الکتریکی محسوب می‌شود. این حرکت حدود نیمی از ایستگاه‌های سوپرشارژر تسلا را در این کشور باز می‌کند که در مجموع حدود ۸۰ ایستگاه شارژ می‌شود. همه‌ی خودروهای برقی کره می‌توانند از ایستگاه‌های موردبحث استفاده کنند.

این پیشرفت از آن جهت قابل توجه است که بازار خودروهای برقی کره‌ی‌ جنوبی عمدتاً از کانکتور CCS1 برای شارژ سریع DC استفاده می‌کند که با کانکتور NACS اختصاصی تسلا که در آمریکا و کانادا استفاده می‌شود، تفاوت دارد.

به گزارش InsideEVs تسلا برای رفع این مشکل ایستگاه‌های شارژ خود را به آداپتورهای داخلی CCS1 مجهز کرده که با نام Magic Docks شناخته می‌شوند. این موضوع نشان‌دهنده‌ی تعهد تسلا به راهکارهای شارژ جهانی و فراتر رفتن از انحصار برند است. نصب هزارمین شارژر در شهر اینچئون گسترش سریع زیرساخت‌های شارژ تسلا در کره‌ جنوبی را نشان می‌دهد.

این مسئله سؤالاتی را در مورد آینده‌ی استانداردهای شارژ در کره به وجود می‌آورد، به‌خصوص اینکه آیا خودروسازان داخلی این کشور مانند گروه هیوندای موتور به استفاده از CCS1 ادامه خواهند داد یا به سمت NACS تسلا حرکت خواهند کرد.

علاوه بر این، جالب است به نقش رو به رشد تسلا به‌عنوان تأمین‌کننده‌ی شارژ خودروهای برقی برای شبکه‌های ارائه‌دهنده‌ی دیگر، در تأمین فناوری شارژ برای BP Pulse در آمریکا و EG Group در اروپا اشاره کنیم.

این موج گسترش زیرساخت‌های شارژ تسلا تنها به کره‌ی‌ جنوبی محدود نمی‌شود؛ برنامه‌ی آزمایشی تسلا در حال حاضر شامل بیش از ۲۰ کشور در آمریکای شمالی، اروپا، آسیا و اقیانوسیه است.

پذیرش جهانی فناوری شارژ تسلا، همراه با تلاش‌های آن برای سازگاری با استانداردهای محلی شارژ خودرو مانند CCS1 در کره‌ جنوبی و GB/T در چین، نشان دهنده‌ی حرکتی استراتژیک به سمت شبکه‌ی جهانی شارژ خودروهای برقی به‌هم پیوسته و قابل دسترس است.