در ساعات بعدازظهر روز شنبه 12 خرداد ماه، اپلیکیشن های Blue و Bluecard به دلیل نوسانات منبع تغذیه سرور به مرکز داده آبی (سامانتل) موقتاً در دسترس نبودند چندین ساعت.

روابط عمومی آبی ها اعلام کرد که تلاش تیم اجرایی آبی برای رفع این مشکل از همان دقایق ابتدایی آغاز شد. در نتیجه این تلاش ها در مرحله اول مشکلات مربوط به بلو کارت برطرف شد و امکان استفاده از آن در دستگاه های خودپرداز، POS و … فراهم شد. در نهایت در مرحله دوم اپلیکیشن Blue نیز در اختیار کاربران قرار گرفت.

روابط عمومی آبی از همه کاربران خود بابت این مشکل عذرخواهی کرده است.

وی همچنین با بیان اینکه آبی به عنوان حافظ اطلاعات مشتریان تلقی می شود، اعلام کرد در حال حاضر سرویس آبی مانند سال های اخیر پایدار است و تیم فنی و امنیتی بلوبانک سامان در تلاش است تا با توجه به درس های آموخته شده از این حادثه، مسائل احتمالی آینده را پیش بینی کند. و تجربه بهتری را برای کاربران خود ایجاد کند.