مدیرعامل اسنپ در واکنش به توقف سهمیه سوخت رانندگان تاکسی اینترنتی نسبت به اثر تورمی این اقدام هشدار داد.

به گزارش روابط عمومی اسنپ، «محمد حلاج» مدیرعامل اسنپ در خصوص کاهش سهمیه سوخت رانندگان تاکسی اینترنتی گفت: متاسفانه علیرغم مصوبه سال 1397، سهمیه سوخت رانندگان تاکسی اینترنتی از اوایل سال 1402 کاهش یافته است. کاربران درایور اسنپ مخالف حقوق قانونی خود هستند. بیش از یک سال است که از دریافت سهمیه سوخت محروم هستند.

وی در همین راستا ادامه داد: از آنجایی که کاربران تاکسی های اینترنتی و همچنین تاکسیرانان متصدی حمل و نقل محسوب می شوند، طبق قانون مشمول دریافت سهمیه سوخت از حوزه حمل و نقل عمومی می شوند یکی از آن نکات است و باید بر اساس میزان ترافیکی که کاربران رانندگان در ناوگان تاکسی های اینترنتی دارند به آنها سهمیه داده شود.

محمد حلاج، مدیرعامل اسنپ

حلاج با اعتراض به این تصمیم گفت: از سوی دیگر کاربران تاکسی های اینترنتی با چالش جمع آوری کارت سوخت از پمپ بنزین ها مواجه هستند و همین امر باعث افزایش قیمت بنزین برای این کاربران برای ارائه خدمات در حمل و نقل می شود بخش، و تصمیمات اخیر در مورد جمع آوری کارت سوخت بسیار مشکل ساز خواهد بود.

مدیرعامل اسنپ درباره تبعات این تصمیم نیز گفت: استفاده نکردن رانندگان تاکسی اینترنتی از سهمیه سوخت در کنار مشکلات سوخت گیری در پمپ بنزین ها، با توجه به موارد فوق، پیامدهای زیادی را بر حمل و نقل درون شهری تحمیل می کند مشکلات، تمایل به کار در بین کاربران رانندگان به طور چشمگیری کاهش می یابد، که بر تعادل تقاضا و عرضه و همچنین هزینه کلی سفر تأثیر منفی می گذارد. بنابراین پیامدهای این تصمیمات علاوه بر کاربران اسنپ رانندگان بیش از 70 میلیون نفر از مسافرانی که از این سامانه استفاده می کنند را متاثر خواهد کرد و اثر تورمی جدی در این حوزه خواهد داشت.

وی همچنین درباره کاهش سهمیه سوخت اسفند 1401 گفت: اسنپ مسافت ماهانه تمام کاربران راننده در سفرهای اسنپی را به نهادهای مسئول ارائه می کند. این وزارتخانه با جمع‌آوری گزارش‌ها و ارسال آن به وزارت نفت، سهمیه‌بندی سوخت را به کاربران تاکسی‌رانان اینترنتی بر عهده دارد. متأسفانه از اسفند 1401 علیرغم گزارش دهی منظم و پیگیری های مکرر سازمان های متولی، کمک هزینه سوخت به حساب راننده واریز نشده است».

حلاج افزود: بررسی های انجام شده توسط نهادهای مسئول در نحوه محاسبه پیمایش کاربران راننده صحت بیش از 99 درصدی آن را تایید کرد. این نشان می دهد که برخلاف روش های تخصیص غیر حضوری سهمیه بنزین که با دقت بسیار کم و اتلاف منابع زیاد انجام می شود، در تاکسی های اینترنتی تخصیص سهمیه بنزین به صورت دقیق و بدون تضییع حقوق شهروندان انجام می شود.

مدیرعامل اسنپ گفت: کماکان خود را موظف می دانیم تا برای احقاق حقوق کاربران رانندگان تلاش کنیم و امیدواریم هر چه سریعتر راه حل و پاسخ روشنی از سوی مسئولان مسئول دریافت کنیم.