چند روز پیش بود که اپراتورها در نامه‌ای به رئیس جمهوری خواستار افزایش ۱۰۰ درصدی تعرفه‌های اینترنت سیار شدند. پس از آن سازمان تنظیم مقررات و وزارت ارتباطات در واکنش به این نامه نیز اعلام کردند هرگونه تغییر تعرفه اینترنت مشروط به توسعه و افزایش کیفیت شبکه است. «عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات نیز در حاشیه جلسه هیئت دولت اعلام کرد که به هیچ وجه درخواست افزایش صد درصدی را نمی‌پذیریم و در شرایط فعلی کشور چنین چیزی امکان پذیر نیست.

پس از پذیرش شروط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی توسط اپراتورها، مجوز رسمی افزایش قیمت اینترنت صادر شد و اپراتورهای موبایل تعرفه بسته‌های اینترنت خود را بروزرسانی کردند. در این میان برخی از بسته‌های قدیمی حذف و بسته‌های جدیدی تعریف شدند، موضوعی که با مخالفت جدی سازمان تنظیم مقررات روبه رو شد. این سازمان با انتشار پستی در یک شبکه اجتماعی داخلی، تأکید کرد هیچ بسته اینترنتی نباید حذف شود.

یک روز پس از جلسه افزایش قیمت اینترنت در کشور، تغییراتی در بسته‌های اینترنتی موبایل همراه اول و ایرانسل اعمال شده است. بسته‌های حجیم و بلندمدت با قیمت بیشتر برگشته‌اند و برخی بسته‌های محبوب کاربران نیز افزایش قیمت داشته‌اند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد بسته یک گیگابایت – یک ماهه در ایرانسل و همراه اول از ۱۰۵۰۰ تومان به ۱۴۱۰۰ تومان رسیده و ۳۴ درصد افزایش قیمت داشته است. پیشتر اپراتورها در نامه درخواست خود برای تغییر تعرفه، اعلام کرده بودند بسته‌های یک و دو گیگابایت نیازی به تغییر قیمت ندارند که حالا با تغییر نرخ مواجه شدند. همچنین به نظر می‌رسد قیمت یک‌ سری از بسته‌ها بیش از ۳۴ درصد افزایش قیمت داشته است. برخی بسته‌ها نیز حذف شدند و یک تعدادی از بسته‌ها نیز با اضافه شدن حجم به مقدار مصرف آن‌ها برگشته است.

در ادامه مقایسه قیمت بسته‌های اینترنت را مشاهده می‌کنید.

پس از مقایسه قیمت‌های فعلی و قیمت‌های قبلی، قیمت هر گیگابایت اینترنت در بسته‌های جدید را نیز با قیمت‌های قبلی مقایسه کرده‌ایم.