حساب کاربری Digital Chat Station در شبکه‌ی اجتماعی ویبو سابقه‌ی درخشانی در افشای اطلاعات شرکت‌های چینی دارد. حالا این حساب کاربری می‌گوید که هواوی پردازنده‌های سری کرین (Kirin) را احیا خواهد کرد؛ البته او معتقد است که کرین جدید پردازنده‌ای پرچم‌دار نخواهد بود.

منابع آگاه می‌گویند که هواوی در حال افزایش بازده تولید پردازنده‌ی کرین است و در آینده خبرهای بیشتری اعلام می‌شود.

هواوی پیش‌ از تحریم‌های آمریکا پردازنده‌های سری کرین را ازطریق شرکت های‌سیلیکون توسعه می‌داد؛ اما تحریم‌های شدید باعث شدند های‌سیلیکون به‌طور کامل از رده خارج شود و تولید پردازنده‌های کرین به‌پایان برسد. هواوی در دوران اوجش پردازنده‌هایی می‌ساخت که می‌توانستند با تراشه‌های پرآوازه‌ی آیفون رقابت کنند.

تولید پردازنده در سایه‌ی تحریم‌های آمریکا، اتفاق بسیار مهمی است. آمریکا مدت‌ها است که تلاش‌هایی برای جلوگیری از پیشرفت چین در صنعت تراشه انجام می‌دهد و تاکنون توانسته است به هدفش دست یابد. در همین زمینه، گفته می‌شود کرین جدید هواوی قرار نیست با لیتوگرافی پیشرفته توسعه داده شود و احتمالاً پردازنده‌ای ۱۲ یا ۱۴ نانومتری خواهد بود.

ممکن است هواوی در حال تولید پردازنده‌ی کرین A2 برای دستگاه‌های تاشدنی باشد و کرین به‌ این‌ زودی‌ها به گوشی‌های هوشمند بازنگردد.

هواوی تاکنون بازگشت پردازنده‌های کرین را نه تأیید کرده است و نه تکذیب.