بر اساس گفته‌ی گوگل، Context Window جمنای ۱٫۵ به یک میلیون توکن رسیده؛ درحالی‌که همین عدد برای GPT-4 و Gemini Pro به ترتیب به ۱۲۸٬۰۰۰ توکن و ۳۲٬۰۰۰ توکن می‌رسد. فهم دقیق ماهیت توکن‌ها ساده نیست؛ به‌همین‌خاطر سوندار پیچای تلاش کرده است همه‌چیز را به سادگی توضیح دهد: «این معادل حدود ۱۰ تا ۱۱ ساعت فایل صوتی و ده‌ها هزار خط کد است.»

نکته‌ی هیجان‌انگیزتر این است که سوندار پیچای می‌گوید مهندسان گوگل در حال آزمایش Context Window جدیدی با ۱۰ میلیون توکن هستند؛ این یعنی عملاً می‌توان به اندازه‌ی کل قسمت‌های سریال Game of Thrones محتوا وارد هوش مصنوعی گوگل کرد.

مقاله‌های مرتبط

مدیرعامل گوگل می‌گوید Context Window جمنای ۱٫۵ می‌تواند کل سه‌گانه‌ی ارباب حلقه‌ها را در خود جای دهد. او معتقد است که افزایش تعداد توکن‌های Context Window مزایای زیادی برای کسب‌و‌کارها خواهد داشت.

پیچای می‌گوید که فیلمسازان ممکن است کل فیلم خود را در جمنای آپلود کنند و از هوش مصنوعی بپرسند که منتقدان چه نظری خواهند داشت. به گفته‌ی پیچای، افزایش چشمگیر Context Window جمنای ۱٫۵ یکی از مهم‌ترین دستاوردهای تاریخ گوگل است.

بر اساس بیانیه‌ی گوگل، جمنای ۱٫۵ صرفاً ازطریق Vertex AI و AI Studio در دسترس کاربران تجاری و توسعه‌دهندگان است و در نهایت جایگزین جمنای ۱٫۰ می‌شود.

نسخه‌ی استاندارد جمنای پرو که هم‌اکنون ازطریق آدرس gemini.google.com قابل دسترس است، به جمنای ۱٫۵ پرو با Context Window جدید ۱۲۸٬۰۰۰ توکنی تبدیل خواهد شد. برای دسترسی به Context Window یک میلیونی باید اشتراک بخرید.