گوگل در بیانیه‌ای به حواشی اخیر جمنای برای ساخت تصویر افراد واکنش نشان داده است. پراباکار راگاوان، معاون ارشد تیم Knowledge & Information گوگل، توضیح داد که این شرکت تلاش‌ کرده است تا چت‌باتش طیف وسیعی از افراد را بر‌اساس دستورهای متنی ایجاد کند؛ اما در مواردی که مشخصاً نباید افراد گوناگون تولید کند، موفق نبوده است.

مشکل دیگر بیش‌از‌حد محتاط‌شدن چت‌بات هوش مصنوعی جمنای است که حتی به درخواست‌های غیرتوهین‌آمیز پاسخ نمی‌داده است. راگاوان نوشت: «این دو مورد باعث شد که گاهی جمنای با افراط یا تفریط پاسخ‌ دهد که به تولید تصاویر خجالت‌آور و اشتباه منجر شد.»

گوگل اجازه‌ی تولید تصاویر خشونت‌آمیز یا جنسی از افراد واقعی را نمی‌دهد. عکس‌هایی که جمنای تولید می‌کند، افرادی از قومیت‌های مختلف و با ویژگی‌های متفاوت هستند. اگر کاربر از جمنای بخواهد تصاویری از افرادی قومیت یا جنسیت خاصی تولید کند، باید بتواند این کار را انجام دهد.

مقاله‌های مرتبط

جمنای از پاسخ به درخواست‌هایی که در آن‌ها به‌طور خاص به افراد سفیدپوست اشاره شده است، خودداری می‌کند. این چت‌بات نیز در تولید تصاویر دقیق تاریخی مشکلاتی دارد.

راگاوان گفت که گوگل روی بهبود تولید تصویر جمنای کار خواهد کرد و این مستلزم آزمایش‌های گسترده است؛ بنابراین، ممکن است مدتی طول بکشد تا شرکت دوباره این ویژگی را راه‌اندازی کند.