اندی جاسی، مدیر عامل آمازون، به فهرست رو به رشدی از مدیرانی پیوست که قویاً معتقدند هوش مصنوعی می تواند کل صنایع را متحول کند. او می‌گوید هوش مصنوعی مولد می‌تواند بزرگترین پیشرفتی باشد که در سال‌های اخیر دیده‌ایم – پس از اینترنت و ابر.

مدیر عامل آمازون در نامه سالانه خود به سهامداران گفت هوش مصنوعی برای تجارت آمازون حیاتی است و ارزش این فناوری در سال های آینده به رشد خود ادامه خواهد داد. او در این نامه اعتراف کرد:

هوش مصنوعی مولد ممکن است بزرگترین پیشرفت فناوری از زمان ظهور ابر (که خود هنوز در مراحل اولیه خود است) و شاید از زمان ظهور اینترنت باشد. برخلاف رویه تجهیز گسترده زیرساخت‌ها به ابر و مهاجرت به این خدمات، انقلاب بهره‌وری هوش مصنوعی بر اساس ابر از پایه ساخته شده است.

اظهارات اندی جاسی در حالی مطرح می شود که آمازون از رشد سالانه 575 میلیارد دلاری (حدود 12 درصد) گزارش می دهد.

تمرکز بیشتر آمازون بر هوش مصنوعی مولد

نامه اندی جاسی عمدتاً بر نحوه استفاده آمازون از هوش مصنوعی برای توسعه تجارت خود متمرکز است. جاسی گفت آمازون در حال توسعه هوش مصنوعی مولد در بیشتر برنامه ها و محصولات خود است. به عنوان مثال، الکسا، دستیار مجازی این شرکت، به مرور زمان به هوش مصنوعی پیشرفته مجهز می شود تا هوشمندتر شود. دستیار خرید جدید آمازون مبتنی بر هوش مصنوعی، Rufus نیز نقش مهمی در تجارت آمازون خواهد داشت.

به طور کلی مدیر عامل آمازون نسبت به هوش مصنوعی خوشبین است و معتقد است که آمازون می تواند از این فناوری برای کاهش هزینه های خود و ایجاد تجربه کاربری بهتر و سریعتر استفاده کند.

مقایسه هوش مصنوعی با فضای ابری یا اینترنت نشان می دهد که آمازون و اندی جاسی هوش مصنوعی را نه به عنوان یک پیشرفت تکاملی در فناوری های موجود، بلکه به عنوان نقطه عطفی می بینند که پارادایم جدیدی را ایجاد می کند.