اندروید ۱۴ با رابط کاربری One UI 6.0 برای اکثر گوشی‌ها و تبلت‌های گلکسی منتشر شده است و حالا کاربران سامسونگ منتظر به‌روز‌رسانی One UI 6.1 هستند که با سری گلکسی S24 منتشر می‌شود و دارای قابلیت‌های هوش مصنوعی خواهد بود.

وب‌سایت سم‌موبایل در گزارشی اختصاصی می‌گوید که سامسونگ قصد دارد به‌روزرسانی One UI 6.1 را در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۴ در دسترس قرار دهد. سامسونگ اول این به‌روزرسانی را برای سری S23، فولد ۵ و فلیپ ۵ ارائه خواهد کرد. One UI 6.1 احتمالا باعث اضافه‌شدن هوش مصنوعی به دستگاه‌های مذکور خواهد شد.

گلکسی S24 چندین ویژگی مجهز به هوش مصنوعی را به ارمغان خواهد آورد. قابلیت‌هایی مانند ترجمه‌‌ی همزمان از طریق تماس و ویرایش تصاویر با هوش مصنوعی در گوشی سامسونگ گلکسی S24 امکانپذیر خواهد بود.

مقاله‌های مرتبط

مشخص نیست که تمام ویژگی‌های هوش مصنوعی با به‌روزرسانی One UI 6.1 به دستگاه‌های گلکسی موجود راه خواهند یافت یا خیر. ممکن است برای کارایی مناسب یادگیری ماشین و پردازش هوش مصنوعی، آخرین پردازنده‌های اسنپدراگون و اگزینوس ضروری باشند.

به نظر می‌رسد سامسونگ می‌خواهد فقط برخی از ویژگی‌های هوش مصنوعی را به دستگاه‌های قبلی منتقل کند. مشخص نیست که غیر از گلکسی‌ S23، گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵ سایر دستگاه‌های سامسونگ هم هوش مصنوعی را دریافت می‌کنند یا نه.