روز گذشته سامسونگ عرضه‌ی رسمی به‌روزرسانی One UI 6.0 مبتنی‌بر اندروید ۱۴ را آغاز کرد. نرم‌افزار جدید ابتدا به گلکسی S23 رسید و انتظار داریم قبل‌ از عرضه برای گوشی‌های میان‌رده‌ی سامسونگ ابتدا برای محصولات رده‌بالای آن عرضه شوند. این شرکت در مقاله‌ی خود از ویژگی‌های جدید One UI 6.0 مرتبط با دوربین و گالری رونمایی و به گلکسی نوت ۲۰ و گلکسی S20 اشاره کرد؛ اما آیا این دستگاه‌ها به‌روزرسانی اندروید ۱۴ را دریافت خواهند کرد یا خیر؟

طبق اعلام سم‌موبایل، گلکسی نوت ۲۰ و گلکسی S20 آپدیت One UI 6.0 مبتنی‌بر اندروید ۱۴ را دریافت نخواهند کرد. اگرچه سامسونگ در مقاله‌ی مربوط به One UI 6.0 در وب‌سایت خود به این دستگاه‌ها اشاره کرده است اما این گوشی‌ها فقط برخی از ویژگی‌های Galaxy Enhanced-X را دریافت خواهند کرد. غول فناوری کره‌ جنوبی در پانوشت مقاله، اشاره کرد که ویژگی Galaxy Enhanced-X برای دستگاه‌های مجهز به One UI 6.0 ازجمله گلکسی اس ۲۰ و گلکسی نوت ۲۰ ارائه می‌شوند که البته اشتباه این شرکت در جمله‌بندی بود.

می‌توان بررسی عمیق One UI 6.0 را در این مقاله مطالعه کنید تا با همه‌ی ویژگی‌ها و امکانات این آپدیت آشنا شوید.

سامسونگ هنگام عرضه‌ی گلکسی اس ۲۰ و گلکسی نوت ۲۰ در سال ۲۰۲۰، وعده‌ی سه به‌روزرسانی اصلی اندروید را داد. از آنجا که این دستگاه‌ها با اندروید ۱۰ روانه‌ی بازار شدند، سه آپدیت اصلی سیستم‌عامل را تا اندروید ۱۳ دریافت کرده‌اند. اگرچه آپدیت گوشی سامسونگ پس‌ از معرفی گلکسی S21 به چهار سال ارتقاء یافت، اما این مورد شامل S20 و Note 20 نمی‌شود.

با توجه به‌ آنچه گفته شد، دارندگان گلکسی S20 و گلکسی نوت ۲۰ نباید امید زیادی برای دریافت به‌روزرسانی رسمی اندروید ۱۴ داشته باشند.