واتساپ با کار بر روی قابلیت فیلتر کردن چت ها به طور مستقیم از طریق خود برنامه، او قصد دارد تجربه کاربر را بهبود بخشد. همچنین چندین تغییر جزئی به این پلتفرم پیام رسان اضافه شده است.

بر اساس گزارش WABetainfo، قابلیت جدید واتس اپ که در نسخه 2.23.14.17 این برنامه مشاهده می شود، با قرار دادن دکمه فیلتر در لیست مکالمه، فیلتر کردن چت ها را برای کاربران آسان تر می کند. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می شود، واتس اپ سه گزینه را در بالای صفحه چت در اختیار کاربران قرار می دهد تا چت های خود را بر اساس پیام های خوانده نشده، مکالمات شخصی و چت های تجاری دسته بندی کنند.

اما با توجه به اینکه این قابلیت هنوز در دست توسعه است، ایراداتی مانند عدم وجود فیلتر اختصاصی برای چت های گروهی وجود دارد. با توجه به اهمیت چت های گروهی برای بسیاری از کاربران واتس اپ، داشتن یک فیلتر ویژه برای دسترسی آسان تر به این مکالمات مفید خواهد بود.

البته پس از ارائه این قابلیت، واتس اپ ممکن است در نسخه های بعدی فیلتر چت گروهی را به برنامه خود اضافه کند.

نمایش استیکرها در واتس اپ آسان تر است

علاوه بر این ویژگی، واتس اپ در حال کار بر روی یک تغییر جزئی دیگر نیز برای کاربران خود است، به طوری که هنگام انتخاب ایموجی، استیکرهای آن نیز از یک پنل پاپ آپ نمایش داده می شود. مانند تصویر بالا. این قابلیت مدت‌هاست که در برنامه‌های پیام‌رسان دیگری مانند تلگرام وجود دارد و حالا متا قصد دارد آن را به سرویس پیام‌رسان خود اضافه کند.

این دو ویژگی در حال حاضر در دست توسعه هستند و کاربران واتس‌اپ می‌توانند انتظار داشته باشند که در به‌روزرسانی‌های بعدی ظاهر شوند. همچنین، WhatsApp در حال کار بر روی ویژگی های دیگر است. از جمله امکان ارسال ویدیوهای با کیفیت بالا، روشی جدید برای انتقال چت ها از طریق کد QR و انتخاب مدت زمان برای پیام های ثابت.