یکی از سخت افزارهای مورد انتظار تا پایان سال 2024 آیفون 16 است که احتمالا در ماه سپتامبر رونمایی و عرضه خواهد شد. اکنون با نزدیک شدن به این تاریخ، گزارش های مختلفی از این گوشی منتشر می شود; یکی از این گزارش ها که به تازگی به صورت آنلاین در دسترس قرار گرفته است، طراحی این آیفون را نشان می دهد. اگرچه در گذشته اخباری در مورد طراحی این دستگاه منتشر شده بود، اما اکنون ویدیویی از قاب منتسب به آیفون 16، تصور بهتری از طراحی احتمالی این گوشی به ما می دهد.

فیلم کوتاهی از قاب آیفون 16 توسط «یونیورس آیس» که یکی از منابع آگاه دنیای فناوری است در شبکه اجتماعی X منتشر شد. این ویدیو رسمی نیست اما نشان می دهد که طراحی این موبایل با شایعات قبلی مطابقت دارد.

در این ویدیو قاب آیفون 16 را مشاهده می کنیم. این قاب کمی بزرگتر از آیفون های استاندارد است. بنابراین این احتمال وجود دارد که متعلق به آیفون 16 پلاس باشد. البته ممکن است اپل تصمیم گرفته باشد که آیفون 16 معمولی را کمی بزرگتر کند. پس شاید این قاب مربوط به مدل استاندارد یا معمولی باشد.

اندازه صفحه نمایش احتمالی سری آیفون 16

اندازه گیری اندازه این دو آیفون از روی این کلیپ کمی سخت است، اما شایعاتی در مورد اندازه صفحه نمایش آیفون 16 پلاس وجود دارد و طبق آنچه تاکنون شنیده ایم، اپل احتمالاً اندازه صفحه نمایش همه را تغییر خواهد داد. مدل های آیفون امسال; بنابراین شاید حتی آیفون 16 پرو مکس صفحه نمایشی بزرگتر از 6.9 اینچ داشته باشد.

چه این قاب برای آیفون 16 باشد و چه برای آیفون 16 پلاس، انتظار می رود طراحی کلی این دو گوشی یکسان باشد. تفاوت این دو گوشی باید از نظر اندازه صفحه نمایش و جزئیات سخت افزاری، ابعاد و ظرفیت باتری باشد.

در این ویدیو می توانید تنظیمات دوربین عمودی که قبلا شایعه شده بود را مشاهده کنید. همچنین طبق این فریم ورک دکمه جدید کپچر که در تمامی مدل های آیفون 16 موجود است نیز در این دستگاه وجود دارد. اگر شایعات صحت داشته باشند، این دکمه جدید به کاربران کنترل بیشتری بر نحوه عکس‌برداری و فیلم‌برداری می‌دهد.