در IAB NewFronts 2024، اسنپ چت به تازگی از قابلیت‌های جدیدی با تمرکز بر واقعیت افزوده و یادگیری ماشینی رونمایی کرد که به برندها و تبلیغ‌کنندگان در این پلتفرم کمک می‌کند تا تعامل با مخاطبان را به روشی تعاملی آسان‌تر از همیشه کنند. علاوه بر این، امکان ویرایش پیام‌ها در مکالمات هر از چند گاهی برای همه کاربران در دسترس خواهد بود.

تغییرات و ویژگی های نسخه جدید برنامه اسنپ چت

بسیاری از اپلیکیشن‌ها قابلیت‌های هوش مصنوعی مبتنی بر یادگیری ماشینی را به لیست ویژگی‌های خود اضافه می‌کنند تا این روزها جلوتر از منحنی باشند. در همین راستا، اسنپ چت با برندها و مشتریان تبلیغاتی که بخش عمده ای از درآمد این پلتفرم را تشکیل می دهند، تماس گرفته است. اکنون، به لطف استفاده از یادگیری ماشینی، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند تبلیغات مبتنی بر واقعیت افزوده را سریع‌تر و آسان‌تر از قبل ایجاد کنند. البته در گذشته این شرکت امکان آزمایش برخی از محصولات خاص در اپلیکیشن را با همکاری غول های خرده فروشی مانند آمازون فراهم کرده است و آخرین اقدامات برای تسهیل روند قبلی انجام شده است.

به گزارش اسنپ چت، به لطف ویژگی های جدید اضافه شده به این پلتفرم، برندها می توانند کاتالوگ های دوبعدی محصولات را سریعتر از قبل به اقلام مورد استفاده در واقعیت افزوده تبدیل کنند تا کاربران بتوانند آنها را به صورت مجازی امتحان کنند. هوش مصنوعی مولد همچنین به برندها کمک می کند تا تبلیغات واقعیت افزوده را با تلاش کمتر ایجاد کنند و در کمترین زمان یک لنز سفارشی در برنامه داشته باشند. تبلیغ‌کنندگان فقط باید دستور متن خود را به مدل ویژه یادگیری ماشین در داخل پلتفرم بدهند تا جلوه‌های واقعی را در لنز سفارشی خود ایجاد کنند. لنزهای ساخته شده با هوش مصنوعی می توانند برای تبلیغات واقعیت افزوده استفاده شوند.

اسنپ ​​چت همچنین از یک پلاگین واقعیت افزوده رونمایی کرد که به تبلیغ کنندگان اجازه می دهد از لنزها و فیلترهای هوش مصنوعی به طور مستقیم در تمام قالب های تبلیغاتی پشتیبانی شده در برنامه استفاده کنند. طبق آمار داخلی این شرکت، روزانه بیش از 300 میلیون کاربر با تبلیغات مبتنی بر واقعیت افزوده در اپلیکیشن اسنپ چت تعامل دارند. علاوه بر این، درآمد این شرکت در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد رشد داشته است که عمدتاً ناشی از بهبودهای صورت گرفته در سیستم تبلیغاتی آن است.

ویرایش پیام ها در مکالمات یکی دیگر از ویژگی های جدید اسنپ چت است که آن را بیشتر از همیشه به یک پیام رسان تبدیل می کند. البته قابلیت مذکور هنوز به صورت عمومی در اختیار تمامی کاربران قرار نگرفته و تنها به مشترکین طرح پلاس محدود می شود که برای فعال سازی آن باید ماهانه 4 دلار پرداخت کنید. مشابه آنچه در اینستاگرام دیدیم، کاربران می توانند تنها چند دقیقه پس از ارسال پیام خود را ویرایش کنند و پس از مدت زمان مشخصی، قابلیت ویرایش غیرفعال می شود.

از دیگر ویژگی‌های جدید اسنپ چت برای کاربران عادی می‌توان به ایموجی‌های جدید برای واکنش به پیام‌ها در مکالمه و امکان استفاده از دستیار هوش مصنوعی برای ایجاد یادآوری‌ها در کنار پوسته Bitmoji اشاره کرد. علاوه بر این، لنز جدیدی با هوش مصنوعی در اختیار کاربران قرار می گیرد که امکان تبدیل سلفی ها به تصاویر با حال و هوای دهه 90 را فراهم می کند. کانال ورزشی اسنپ چت به زودی برای پوشش ورزش های کمتر شناخته شده با نام شبکه ورزشی اسنپ فعال می شود و محتوای تولید شده توسط کاربران را در خود جای می دهد.