هفته گذشته، یک توسعه دهنده نشان داد که امکان اجرای ویژگی Recall AI در رایانه هایی با پردازنده های پشتیبانی نشده وجود دارد. این ویژگی اکنون به صورت کرک منتشر شده و روی برخی از سیستم های قدیمی و پشتیبانی نشده کار می کند.

Recall از مدل‌های هوش مصنوعی محلی در رایانه‌های جدید Copilot Plus برای گرفتن اسکرین شات از تقریباً هر کاری که انجام می‌دهید استفاده می‌کند. سپس یک جدول زمانی دریافت می کنید که می توانید از آن برای مشاهده و جستجوی فعالیت های خود استفاده کنید.

به گزارش The Verge، یک توسعه‌دهنده ابزاری به نام Amperage در GitHub منتشر کرده است که امکان فراخوانی دستگاه‌های دارای تراشه‌های قدیمی‌تر Snapdragon، پردازنده‌های Microsoft SQ یا چیپ‌ست‌های Ampere را فراهم می‌کند.

ویژگی Windows Recall در پردازنده های پشتیبانی نشده

برای استفاده از این ابزار، باید آخرین به‌روزرسانی 24H2 ویندوز 11 را روی یکی از دستگاه‌های مبتنی بر Arm خود نصب کرده باشید، سپس این ابزار قفل را باز کرده و Recall را فعال می‌کند. این ابزار در حال حاضر فقط روی سخت افزار Arm کار می کند.

با این حال، با توجه به اینکه رایانه‌های شخصی Copilot Plus احتمالاً به زودی با تراشه‌های AMD و Intel عرضه می‌شوند، انتظار می‌رود که این برنامه در هفته‌ها یا ماه‌های آینده به طور گسترده‌تری عرضه شود. در حال حاضر، مایکروسافت قابلیت های هوش مصنوعی خود را برای ویندوز تنها در پلتفرم Arm منتشر کرده است.

البته، می‌توانید از نظر فنی Recall را در دستگاه‌های x86 باز کنید، اما تا زمانی که مایکروسافت اجزای x64 AI مورد نیاز برای اجرای آن را منتشر نکند، در آن دستگاه‌ها کاربرد چندانی نخواهد داشت.

اجرای این ویژگی جدید بر روی پردازنده های قدیمی بدون شک این سوال را ایجاد می کند که چرا مایکروسافت این ویژگی و بسیاری از ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی را به سیستم های جدیدتر با NPU با بیش از 40 تریلیون عملیات در ثانیه (TOPS) محدود می کند. احتمالا مایکروسافت قصد دارد از NPU های قدرتمند برای ویژگی های پیشرفته تری که در آینده فاش خواهد کرد استفاده کند.