هفته‌ی گذشته، اپل سه عضو از خانواده‌ی M3 یعنی M3 Pro ،M3 و M3 Max را معرفی کرد. گزارش جدیدی از بلومبرگ، جزئیات تازه‌ای از برنامه‌های بعدی کوپرتینویی‌ها برای تراشه‌های لپ تاپ و آل این وان، از جمله سرنوشت پردازنده‌ پرچمدار M3 Ultra را فاش کرده است.

مارک گرمن، افشاگر نام آشنا، در مقاله‌ی خود نوشته است که اپل استفاده از تراشه‌های سری M3 را با مک بوک پرو و آی مک شروع کرده، زیرا این محصولات در حجم کمتری تولید می‌شوند. او می‌گوید: «مقدار محدودی از پردازنده‌های با فناوری سه نانومتری موجود است و بیشترین سهم آن نصیب گوشی آیفون می‌شود.»

مک استودیو (کامپیوتر کوچک اپل) و مک پرو (سیستم دسکتاپ اپل) حتی کمتر از آی‌مک و مک‌بوک پرو تولید می‌شوند، اما این دستگاه‌ها به پردازنده‌ی M3 Ultra مجهز خواهند بود. اپل هنوز M3 Ultra را معرفی نکرده و گرمن گفته که تراشه‌ی موردبحث هنوز به مرحله‌ی تولید نهایی نرسیده است.

در وضعیت فعلی، مک بوک ایر ۱۳ اینچ و مک بوک ایر ۱۵ اینچ با M2، مک مینی با M2 و M2 پرو، مک استودیو با M2 Max و M2 Ultra، مک‌ بوک پرو ۱۴ اینچی با M3 و M3 پرو و M3 مکس، مک‌ بوک پرو ۱۶ اینچی با M3 پرو و M3 مکس و آی‌ مک ۲۴ اینچی با پردازنده‌ی M3 تولید می‌شوند.

گرمن می‌گوید که به‌روزرسانی‌هایی برای مک‌ بوک ایر ۱۳ اینچی و مک بوک ایر ۱۵ اینچی و مک مینی جدید در حال توسعه هستند و انتظار می‌رود که در سال ۲۰۲۴ رونمایی شوند. نسخه‌ی دیگری از مک استودیو نیز در حال توسعه است، اما در گزارش امروز اشاره‌ای به مک پرو جدید نشد.