اوپو Find X7 Ultra یک گوشی هوشمند جدید است که در نمایشگاه CES 2024 معرفی شده است و دارای ویژگی های برجسته ای در زمینه دوربین است. این گوشی اولین گوشی موبایل است که دارای دو دوربین پریسکوپی است که می توانند عکس های با زوم 3 برابر و 6 برابر را با کیفیت 50 مگاپیکسل بگیرند. این گوشی همچنین دارای دو دوربین 50 مگاپیکسلی دیگر است که به عنوان دوربین اصلی و دوربین فوق العاده گسترده عمل می کنند. این گوشی با استفاده از یک موتور تصویربرداری جدید به نام Hypertone، می تواند مشکلات مربوط به عکسبرداری مانند پردازش بیش از حد، HDR غیر طبیعی و اضافه نور را رفع کند. این گوشی همچنین امکان تنظیم پارامترهای مختلف تصویر مانند اشباع، کنتراست، شارپنس و وینیت را به کاربر می دهد. این گوشی در آینده قرار است امکان ذخیره سازی عکس ها در فرمت RAW Max را نیز داشته باشد که می تواند عکس های با دامنه دینامیک بالا و رنگ 16 بیتی را ذخیره کند.

اما این گوشی فقط در چین عرضه شده است و برای بازار جهانی در دسترس نیست. این یک خبر بد برای علاقه مندان به دوربین های گوشی است که می خواهند از این گوشی استفاده کنند. اوپو گفته است که در حال حاضر هیچ برنامه ای برای عرضه این گوشی خارج از چین ندارد و نمی داند که آیا در آینده این اتفاق خواهد افتاد یا نه.

مشخصات اوپو Find X7 Ultra

اوپو Find X7 Ultra فقط یک گوشی دوربینی نیست و دارای مشخصات فنی بالایی در زمینه های دیگر نیز است. این گوشی دارای پردازنده اسنپدراگون 8 نسل سوم، تا 16 گیگابایت رم، تا 1 ترابایت حافظه داخلی و یک چیپ امنیتی اختصاصی است. صفحه نمایش دارای پنل OLED است که بسیار شبیه به صفحه نمایش گوشی وان پلاس 12 است. این صفحه نمایش دارای وضوح 3,168 در 1,440 پیکسل، روشنایی حداکثر 4,500 نیت و روشنایی 1,600 نیت در حالت روشنایی بالا است. در کنار این‌ها دارای تکنولوژی Rain Water Touch از وان پلاس است که می تواند لمس صفحه را در شرایط مرطوب بهتر شناسایی کند. این صفحه نمایش در آینده قرار است پشتیبانی از حالت Ultra HDR را نیز داشته باشد.

جمع‌بندی

اوپو Find X7 Ultra یک گوشی هوشمند جدید و پیشرفته است که دارای ویژگی های برجسته ای در زمینه دوربین است. این گوشی می تواند عکس های با کیفیت بالا و زوم بالا را با استفاده از دو دوربین پریسکوپی بگیرد. این گوشی همچنین دارای صفحه نمایش OLED، پردازنده قوی و حافظه بالا است. اما این گوشی فقط در چین عرضه شده است و برای بازار جهانی در دسترس نیست. این یک خبر بد برای علاقه مندان به دوربین های گوشی است که می خواهند از این گوشی استفاده کنند. ما امیدواریم که اوپو بتواند این گوشی را در آینده به بازار جهانی برساند و به ما اجازه دهد که از این گوشی دوربینی شگفت انگیز استفاده کنیم.

منبع: opposhop