Sunbird که آی‌مسیج دستگاه‌هایی مانند آیفون و آیپد را به گوشی ها و دستگاه‌های اندرویدی می‌آورد، تصمیم گرفته است به خاطر مشکلات امنیتی تا اطلاع ثانوی برنامه‌ی خود را از دسترس خارج کند.

Sunbird که اولین‌بار در اواخر سال ۲۰۲۲ برنامه‌ی آی‌مسیج خود را برای دستگاه‌های اندروید معرفی کرده بود به دلیل همکاری با شرکت ناتینگ برای انتشار برنامه‌ی Nothing Chats روی گوشی ناتینگ فون ۲ بیش از پیش در کانون توجه‌ها قرار گرفت، اما این برنامه به دلایل امنیتی کمتر از یک روز در دسترس بود و بعد از آن ناتینگ تصمیم گرفت تا انتشار نسخه‌ی نهایی را به تعویق بیندازد و آن را از دسترس خارج کند.

Sunbird و Nothing Chats به نوبه‌ی خود نتوانستند به وعده‌ی رمزگذاری سرتاسری پیام‌ها و فایل‌های کاربران عمل کنند. این امر باعث می‌شد تا سایر کاربران به آسانی بتوانند به داده‌های دیگر کاربران دسترسی داشته باشند، در نتیجه فایل‌های زیادی از این طریق در معرض آسیب قرار گرفتند.

Sunbird در پاسخ به این اتفاقات بیان کرد که داده‌ها را در سرور خودش ذخیره نمی‌کند. این برنامه در ادامه بیانیه‌ی خود اشاره کرد که آن‌ها داده‌های کاربران را از طریق Firebase ذخیره می‌کنند.

ناتینگ نیز در پاسخ به اتفاقات پیش آمده بلافاصله Nothing Chats را از دسترس خارج کرد. کاربرانی که از قبل برنامه را روی گوشی ناتینگ خود بارگیری کرده بودند، با ورود به برنامه با پیغامی از طرف ناتینگ رو به رو شدند که به آن‌ها اعلام می‌کرد برنامه متوقف شده است.

همانطور که انتظار می‌رفت Sunbird علاوه بر پیام‌رسان ناتینگ این خدمات را برای پیام‌رسان خودش نیز ارائه کرده است.

طبق گزارش کاربران در ردیت، Sunbird برای آن‌ها اعلانی مشابه ناتینگ مبنی‌بر توقف برنامه تا اطلاع ثانوی ارسال کرده است. در ادامه‌ی این اعلان توضیحاتی از طرف برنامه ارائه شده که به کاربران می‌گوید این کار به منظور بررسی مشکلات امنیتی صورت گرفته است.