کارل پی، بنیان‌گذار شرکت ناتینگ که نامش با وان‌پلاس پرآوازه شد، معتقد است که این‌روزها «همه‌چیز در صنعت موبایل کسالت‌بار و خواب‌آور است؛ و ما اینجاییم تا با عرضه‌ی محصول جدید، دنیای گوشی‌های هوشمند را تکان دهیم.»

تصور اینکه استارتاپی در شکل‌واندازه‌ی ناتینگ بتواند در صنعتی موفق شود که پیش‌تر برندهای بزرگی چون LG و HTC را بلعیده بود، بعید به‌نظر می‌رسد. بااین‌حال، پروژه‌ی ناتینگ فون ۱ به‌قدری برای کارل پی موفقیت‌آمیز بوده است که حالا نسل دوم این گوشی را برای بررسی در اختیار داشته باشیم.

ناتینگ فون ۲ از همان فرمول برنده‌ی کیفیت ساخت دیدنی و طراحی جالب‌توجه «گلیف» نسل پیش بهره می‌برد؛ با این تفاوت که گوشی جدید ناتینگ از پردازنده‌ی بالارده‌ی Snapdragon 8+ Gen 1 قدرت می‌گیرد. در سوی دیگر، نمایشگر ۱۲۰ هرتز OLED بزرگ‌تر با نرخ نوسازی متغیر و همان دوربین‌های قابل‌قبول گذشته را شاهد هستیم؛ اما با افزایش قیمت گوشی به ۶۰۰ دلار، به‌جای آنکه جایگزینی برای ناتینگ فون ۱ باشد، گزینه‌ی پریمیوم‌تری را به کاربران خاص‌پسند ارائه می‌دهد.

آیا ناتینگ فون ۲ توانسته است تا هدف کارل پی به عرضه‌ی «وسوسه‌انگیزترین گزینه‌ی جایگزین آیفون» را به سرانجام برساند؟ با بررسی Nothing Phone (2) همراه ما باشید.

طراحی و کیفیت ساخت ناتینگ فون ۲

ناتینگ فون ۲ هنوز از جعبه درنیامده، جلب‌توجه می‌کند؛ جعبه‌ی تخت و کتابی‌شکل ‌آن ظاهر متفاوت و جذابی دارد و بااینکه از کاغذ بازیافتی تولید شده، به‌اندازه‌ای مقاوم است که بخواهید آن را نگه دارید. داخل جعبه، به‌جز خود گوشی، کابل شارژ USB-C با آن سری شفاف و پین سیم‌کارت دیودشکل هم از دیگر مواردی هستند که ناتینگ فون را ازجنبه‌ی ظاهری از سایر گوشی‌ها متمایز می‌کنند.