برند ناتینگ جزئیات پردازنده‌ی گوشی هوشمند جدید خود یعنی ناتینگ فون 2a را اعلام کرده است. این شرکت تأیید کرد که گوشی جدید به پردازنده‌ی دیمنسیتی ۷۲۰۰ پرو مجهز خواهد شد و قدرتمندتر و کارآمدتر از ناتینگ فون ۱ خواهد بود.

کارل پی، مدیرعامل ناتینگ، این ادعاها را در مصاحبه‌ای با دیجیتال ترندز شرح داده است. او می‌گوید: «فون 2a یک ارتقای واضح نسبت‌به ناتینگ فون ۱ است. این دستگاه از نظر عملکرد، ۱۸ درصد قدرتمندتر و از نظر باتری، ۱۶ درصد کارآمدتر از نسل اول گوشی ناتینگ خواهد بود.»

ناتینگ می‌خواهد دارندگان فون ۱، گوشی خود را به فون 2a ارتقا دهند. کارل پی مشخص نکرد که آیا Phone 2a به‌طور کامل جایگزین Phone 1 خواهد شد یا خیر.

پردازنده‌ی اسنپدراگون 778G پلاس در ناتینگ فون ۱ در آن زمان جزو پردازنده‌های بسیار خوب میان‌رده ​​محسوب می‌شد و حالا تقریباً دو سال از عرضه‌ی این گوشی می‌گذرد. بنابراین پردازنده‌ی گوشی جدید بدون شک از سایر تراشه‌های میان‌رده پیشی خواهد گرفت.

دیمنسیتی ۷۲۰۰ پرو براساس لیتوگرافی ۴ نانومتری ساخته شده است و درمقایسه‌با اسنپدراگون 778G پلاس با فرآیند ۶ نانومتری، تراکم ترانزیستور بیشتری دارد و مصرف انرژی آن کمتر است. این می‌تواند تا حدی ادعاهای ناتینگ درباره‌ی عمر باتری گوشی را توضیح دهد.

مقاله‌های مرتبط

دیمنسیتی ۷۲۰۰ پرو پردازنده‌ای مدرن‌تر است و از دو هسته‌ی CPU قدرتمند Cortex-A715 و ۶ هسته‌ی کوچک Cortex-A510 استفاده می‌کند؛ درحالی‌که تراشه‌ی اسنپدراگون در ناتینگ فون ۱ از چهار هسته‌ی قدرتمند و چهار هسته‌ی کوچک در واحد CPU بهره می‌برد.

برخی از منابع ادعا می‌کنند قیمت گوشی ناتینگ فون 2a از ۳۷۵ تا ۴۲۹ دلار متغیر خواهد بود و با بهترین گوشی های میان رده رقابت خواهد کرد.