ارسال خبر (ارسال اخبار)، پلتفرمی که 2022 به عنوان جایگزین توییتر کار شروع شد، بسته شد. بنیانگذار این پلتفرم و مدیر عامل سابق Waze، نوام باردین، تعلیق این پلتفرم را به پست نیوز توضیح داد که این پلتفرم به اندازه کافی سریع رشد نکرد تا به یک تجارت واقعی یا یک پلتفرم معنادار تبدیل شود.

پلتفرم تحت حمایت Andreessen Horowitz در نوامبر 2022 به عنوان یک نسخه بتا راه اندازی شد و اکنون طبق پستی که توسط موسس آن منتشر شده، قرار است “در چند هفته آینده” تعطیل شود.

پست نیوز یک شبکه اجتماعی است که محتوای پولی را از نشریاتی مانند Business Insider و Wired بدون نمایش تبلیغات به کاربران خود ارائه می دهد. کاربران این پلتفرم به‌جای خرید طرح‌های اشتراک، فقط «چند سنت» برای هر مقاله پرداخت می‌کنند.

پلتفرم جایگزین توییتر در حال تعطیل شدن است

پس از حذف لیست انتظار پلتفرم خود در اوایل سال 2023، Bardeen گفت که حدود 430 کاربر ثبت شده دارد. یک اپلیکیشن موبایل Post News نیز راه اندازی شده است. اما به نظر می رسد هزینه توسعه و نگهداری این پلتفرم بیشتر از فعالیت کاربران آن بوده است.

بنیانگذار پست نیوز می نویسد:

ما یک انجمن بی معنی (پلتفرمی که ناشران در آن شرکت می‌کنند) و برنامه‌ای ایجاد کرده‌ایم که بسیاری از نظریه‌های مربوط به پرداخت‌های خرد و تمایل کاربران به خرید مقاله‌های جداگانه را تأیید می‌کند. یک کسب‌وکار مصرف‌کننده در هسته‌اش نیاز به پذیرش سریع مصرف‌کننده دارد و ما نتوانسته‌ایم ترکیب محصول مناسبی برای انجام این کار پیدا کنیم.»

کاربران پست خبری می توانند در چند روز آینده پست های خود را دانلود کنند. آنها همچنین می توانند موجودی نقدی موجود خود را برای پرداخت اقلام تا پایان ماه می برداشت کنند.

پست نیوز تنها پلتفرم جایگزین توییتر نیست که در یافتن مخاطبان خود با مشکل مواجه شده است. زیرا Pebble، یکی دیگر از رقبای بالقوه پلتفرم ایلان ماسک، نیز در نوامبر 2023 تعطیل شد.

اما چندین پلتفرم دیگر که به عنوان جایگزین های توییتر شروع به کار کردند، هنوز وجود دارند. Mastodon و Bluesky از جمله پلتفرم هایی هستند که هنوز در حال اجرا هستند و متا سال گذشته Threads را راه اندازی کرد.