CES 2024 تحت سلطه‌ی تولیدکنندگان تلویزیون قرار دارد که در این‌میان سامسونگ خوش‌درخشیده است. غول کره‌ای از جدیدترین پنل تلویزیون QD-OLED پرده برداشته که نه‌تنها روشنایی زیادی دارد، بلکه از نظر رنگ نیز دقیق است.

سامسونگ دیسپلی که به‌عنوان زیرمجموعه شرکت شناخته می‌شود، نمایشگرهایی را طراحی و تولید می‌کند که نهایتا در تلویزیون‌‌های شرکت‌هایی مانند سونی هم به‌کار برده می‌شود.

براساس بیانیه‌ی رسمی سامسونگ دیسپلی، جدیدترین نسل از پنل‌های QD-OLED می‌توانند به حداکثر روشنایی چشمگیر ۳۰۰۰ نیت دست پیدا کنند. سامسونگ دراین‌ ادعا تنها نیست؛ چراکه ال‌جی دیسپلی همین ادعا را برای جدیدترین پنل‌های WOLED دارد؛ اما ظاهراً دقت رنگ پنل سامسونگ به‌اندازه کافی خوب است که توانسته تأییدیه‌ی پنتون را دریافت کند.

پنتون طی دهه‌های اخیر، مرجع اصلی رنگ در هر دو دنیای چاپ و الکترونیک بوده است و سامسونگ دیسپلی می‌گوید که جدیدترین پنلش، اولین پنلی است که مهر تأیید پنتون را دریافت می‌کند.

مقاله‌های مرتبط

اگر این موضوع شما را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد، از زاویه‌ای دیگر به آن نگاه می‌کنیم. مانیتورهای حرفه‌ای که به بالاترین دقت رنگ نیاز دارند، به‌زودی با پنل‌های QD-OLED سامسونگ دردسترس خواهند بود. پیش‌از‌این، تنها پنل‌های حرفه‌ای RGB OLED سونی از نظر تاریخی به‌اندازه کافی برای چنین کاری دقیق بوده‌اند.