شرکت فین تک «جیبی مو» در مراسمی با همکاری «فنپ ایونت» محصول «چهار» را معرفی کرد. این ابزار مدیریت منابع و نقدینگی برای بنگاه‌های بزرگ چهار فعالیت را برای کاربران خود تسهیل می‌کند که عبارتند از: «روش‌های نوین کسب پول»، «مدیریت نقدینگی سازمانی»، «تسویه حساب هوشمند» و «استحصال سود و درآمد غیر عملیاتی از منابع سازمانی». نام محصول نیز بر اساس این چهار سرویس انتخاب می شود.

در مراسم رونمایی چهار، مهدی مرادیان، مدیرعامل جیبیمو، گفت: در سال 2016، طرح استارتاپ این شرکت با ایده ایجاد شبکه پرداخت P2P شکل گرفت، اما اکنون جیبیمو فقط یک شبکه P2P برای پرداخت نیست.

در سال 2018 گروه مالی فارابی از طریق شرکت سوسیانت به جمع سهامداران جیبیمو اضافه شد. مرادیان این اتفاق را دلیل ورود این شرکت به نسل دوم می داند. وی گفت: در آن زمان جیبی مو در حال ارائه خدمات گردش مالی به کارگزاری فارابی در 10 بانک در حوزه B2B بود. در نسل دوم، مجوز پشتیبانی پرداخت و خدمات درگاه پرداخت را توسعه دادیم و توانستیم امکان ورود به بازارهای مالی مختلف را برای مشتریان خود فراهم کنیم. در سال 1402 با اعتماد گروه مالی فارابی، مالکیت جیبیمو به این گروه واگذار شد. از آن زمان، خدمات ما گسترش یافته است.”

مدیرعامل JibiMo افزود که این تجارت از سال گذشته وارد نسل سوم خود شده است. پس از این حادثه، «بانک‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات مختلف با JibiMo همکاری کردند. این شرکت ممکن است ده ها تلاش برای پردازش داشته باشد.

چهار دستیار مدیریت مالی هوشمند می شود

در بخشی دیگر از این مراسم رحمان بابازاده مدیرعامل کارگزاری فارابی راه اندازی سامانه مدیریت نقدینگی چهار را آخرین گام این شرکت در ادامه مسیر نوآورانه جیبیمو دانست.

چهار در بانک های «دی»، «تجارت»، «ملی» و «ملت» بدهی مستقیم را انجام می دهد. شناسایی مشتری، مدیریت نقدینگی، خدمات انتقال منابع، حساب ذخیره و بانکداری باز در انتقال پول هوشمند از دیگر خدماتی است که این محصول ارائه می دهد.

به گفته مدیرعامل جیبیمو، چهار به عنوان یک نسخه تحت وب برای مشاغل بزرگ و کوچکی که تراکنش های بزرگ دارند در دسترس است. مرادیان تاکید کرد: این محصول در سال آینده خدمات بیشتری برای تبدیل شدن به یک دستیار مالی هوشمند ارائه خواهد کرد.

مدیرعامل جیبیمو در این رویداد به استفاده از خدمات هوش مصنوعی برای شناسایی منابع مالی و استفاده از فرصت های سرمایه گذاری اشاره کرد. وی همچنین از راه اندازی سامانه هوش مصنوعی در مراحل بعدی خبر داد.