شوپ می‌گوید: «در حال حاضر، من این را به عنوان یک برد در نظر می‌گیرم، اگرچه می‌داند که «از برخی جهات این یک سازش است». او ادعا می‌کند که روشی که از ChatGPT استفاده می‌کند بیشتر شبیه یک همکاری است تا یک خروجی خودکار، و او باید بتواند متن واقعی کتاب را کپی‌رایت کند.

متیو ساگ، الف استاد حقوق و هوش مصنوعی در دانشگاه اموری، آنچه را که USCO به Shupe اعطا کرده است، “حق کپی رایت نازکی” می‌نامد – محافظتی در برابر کپی برداری کامل از مطالب که مانع از تنظیم مجدد پاراگراف‌ها به یک داستان متفاوت نمی‌شود. ساگ می‌گوید: «این همان حق چاپی است که در مجموعه‌ای از شعری که نمی‌نوشتی، می‌گیرید».

اریکا ون لون موافق است. او می گوید: «تصور چیزی محدودتر سخت است.

Shupe بخشی از یک جنبش بزرگتر برای سازگاری بیشتر قانون کپی رایت برای هوش مصنوعی و افرادی است که از آن استفاده می کنند. دفتر کپی رایت، که هم سیستم ثبت کپی رایت را مدیریت می کند و هم به کنگره، قوه قضائیه و سایر سازمان های دولتی در مورد مسائل مربوط به کپی رایت مشاوره می دهد، نقش اصلی را در تعیین نحوه برخورد با آثاری که از هوش مصنوعی استفاده می کنند ایفا می کند.

در حالی که همچنان به تعریف نویسندگی به عنوان یک تلاش منحصراً انسانی ادامه می دهد، USCO نسبت به ثبت آثاری که شامل عناصر هوش مصنوعی هستند، باز بودن را نشان داده است. در ماه فوریه، USCO اعلام کرد که به بیش از 100 اثر دارای هوش مصنوعی ثبت نام کرده است. جستجوی WIRED بیش از 200 پرونده حق چاپ را پیدا کرد که به صراحت عناصر هوش مصنوعی از جمله کتاب، آهنگ و آثار هنری بصری را فاش می کرد.

یکی از این برنامه ها توسط تایلر پارتین، که برای یک تولید کننده مواد شیمیایی کار می کند، ارائه شد. او اخیرا یک آهنگ چالشی را که برای یکی از همکارانش ساخته بود ثبت کرده است، اما اشعار ثبت نام خود را که با استفاده از ChatGPT ساخته بود حذف کرد. Partin تولیدکننده متن را به عنوان یک ابزار می‌بیند، اما در نهایت احساس نمی‌کند که باید برای خروجی آن اعتبار قائل شود. در عوض، او فقط برای موسیقی و نه کلمات همراه آن درخواست داد. او می گوید: «من این کار را انجام نداده ام.

اما دیگرانی نیز هستند که با دیدگاه Shupe موافق هستند و با ماموریت او موافق هستند و معتقدند که مطالب تولید شده توسط هوش مصنوعی باید قابل ثبت باشد. برخی از تلاش های برجسته برای ثبت آثار هنری تولید شده توسط هوش مصنوعی منجر به انکار USCO شده است، مانند تلاش های متیو آلن هنرمند برای به دست آوردن اثر برنده جایزه خود. تئاتر اپرای فضایی کپی رایت سال گذشته استفان تالر، محقق هوش مصنوعی، سال‌ها در مأموریتی بوده است تا ثابت کند سیستم هوش مصنوعی که او اختراع کرده است، مستحق حفاظت از حق چاپ خود است.

تالر در حال حاضر در حال اعتراض به حکم سال گذشته ایالات متحده است که تلاش او برای به دست آوردن حق چاپ از طرف دستگاه خود را رد کرده بود. رایان ابوت، وکیل اصلی پرونده، پروژه مخترع مصنوعی را تأسیس کرد، گروهی از وکلای مالکیت معنوی که پرونده‌های آزمایشی را برای جستجوی حمایت قانونی برای آثار تولید شده توسط هوش مصنوعی تشکیل می‌دهند.

ابوت یکی از حامیان ماموریت شوپ است، اگرچه او عضوی از تیم حقوقی او نیست. او از اینکه ثبت کپی رایت خود اثر تولید شده توسط هوش مصنوعی را مستثنی می کند، ناراضی است. او می‌گوید: «همه ما این را یک مشکل بسیار بزرگ می‌دانیم.

شوپ و دستیاران حقوقی او قصد ندارند با به چالش کشیدن تصمیم USCO، استدلال ADA را بیش از این پیش ببرند، اما این موضوع هنوز حل نشده است. آسکین می گوید: «بهترین راه احتمالاً لابی کردن کنگره برای اصلاح اساسنامه ADA است. پتانسیلی برای ما وجود دارد که برخی قوانین یا گواهی ارائه کنیم تا کنگره را به این سمت سوق دهیم.»

پیروزی واجد شرایط Shupe هنوز نشانگر مهمی است که نشان می دهد چگونه دفتر حق چاپ با معنای نویسنده بودن در عصر هوش مصنوعی دست و پنجه نرم می کند. او امیدوار است که آوردن تلاش‌هایش به بازار، آنچه را که به‌عنوان ننگ علیه استفاده از هوش مصنوعی به‌عنوان ابزار خلاقانه می‌بیند، کاهش دهد. سلاح هسته ای استعاری او منفجر نشد، اما با این وجود او هدف خود را پیش برد. او می‌گوید: «از زمانی که یک Commodore 64 را در دهه 1980 جعبه‌گشایی کردم و پس از هیاهوی زیاد، به یک کامپیوتر از راه دور متصل شدم، اینقدر هیجان‌زده نبودم.