جنجال ها و شایعات پیرامون تراشه Kirin 9000s هواوی متوقف نشده و فقدان اطلاعات رسمی فقط آن را بدتر می کند. ماه گذشته، یک شرکت تحقیقاتی فاش کرد که این پردازنده که گمان می‌رود توسط SMIC بر روی یک فرآیند 7 نانومتری تولید می‌شود، در واقع مبتنی بر یک گره 14 نانومتری است و برای نزدیک‌تر شدن به 7 نانومتر اصلاح شد.

این یک پیشرفت نسبتاً شگفت‌انگیز بود. با این حال، یک افشاگر در حال حاضر گمانه زنی هایی در مورد اینکه Kirin 9000s در واقع یک چیپ 5 نانومتری Kirin 9000 ساخت TSMC از 3 سال پیش است را به اشتراک گذاشته است.

افشاگر RGcloudS در X ادعا می کند که Kirin 9000s یک چیپست 7 نانومتری از SMIC نیست، بلکه تراشه Kirin 9000 است که با استفاده از فرآیند 5 نانومتری توسط TSMC تولید شده است. برای حمایت از این ادعاها، افشاگر تصویری از خراب شدن میت 60 پرو به اشتراک گذاشته است. این تصویر Kirin 9000s را با مهر تاریخی نشان می‌دهد که نشان‌دهنده سال 2035 است، که نشان می‌دهد این تراشه خاص در هفته سی و پنجم سال 2020، به‌ویژه بین 24 آگوست و 30 آگوست 2020 تولید شده است.

این منبع همچنین به سیاست پشت محدودیت های اعمال شده توسط ایالات متحده بر هواوی وارد می شود. او اشاره می کند که شرکت چینی احتمالاً ممنوعیت تجارت را پیش بینی کرده و میلیون ها تراشه Kirin 9000E و 9000 را ذخیره نمود. برای کسانی که اطلاعی ندارند، ایالات متحده قوانین صادرات خود را گسترش داد تا از ارسال سیلیکون پیشرفته به هواوی بدون مجوز کارخانه‌هایی که از فناوری ایالات متحده برای تولید تراشه استفاده می‌کنند جلوگیری کند. در نتیجه، چند سری پرچمدار اخیر هواوی فقط از چیپست های 4G استفاده کرده اند، زیرا فناوری 5G توسط شرکت های آمریکایی به ثبت رسیده است.

به نظر نمی رسد راز پیرامون Kirin 9000s آشکار شود. در پست اخیر سعی کردیم به سوالات مهم در مورد تراشه پاسخ دهیم. به طور جداگانه، شایعات حاکی از آن است که هواوی آماده است تا یک تراشه Kirin دیگر را تا پایان سال جاری عرضه کند.

کایرین 9000اس یک چیپ قدیمی

در دیگر خبرها کارت NM اختصاصی هواوی بالاخره از سوی سازندگان برجسته کارت‌های ذخیره‌سازی پشتیبانی می‌شود. پس از گذشت 5 سال، Lexar با توجه به محبوبیت روزافزون گوشی های هوشمند هوآوی، امیدوار به تولید فرمت کارت NM شده است.

Lexar یک کارت 512 گیگابایتی NM را برای دستگاه های هواوی معرفی می کند. این کارت به لطف سایز جمع و جور خود به راحتی می تواند در اسلات نانو سیم کارت قرار گیرد. جزئیات قیمت و در دسترس بودن کارت جدید هنوز منتشر نشده است. با این حال، اگر قیمت کارت‌های 256 گیگابایتی NM موجود در Vmall و سایر خرده‌فروشان را در نظر بگیریم، انتظار می‌رود که دارای برچسب قیمتی 100 دلاری باشد.

کارت Lexar NM از پروتکل eMMC 5.1 پشتیبانی می کند که سرعت خواندن و نوشتن را به ترتیب 90 مگابایت بر ثانیه و 85 مگابایت بر ثانیه ارائه می دهد. فضای ذخیره سازی آنقدر سریع نیست که بتواند با حافظه داخلی گوشی های هوشمند رقابت کند، اما می تواند ویدیوهای 4K ضبط کند و موارد دیگر را ذخیره کند. کارت‌های 128 گیگابایتی و 256 گیگابایتی NM نیز وجود خواهد داشت، اما فقط کارت لکسار با ظرفیت 512 گیگابایت توسط آزمایشگاه هواوی و آزمایشگاه کیفیت لکسار تست و تأیید شده است.

دیگر شرکت‌های بزرگ هنوز به توسعه NM Card ملحق نشده‌اند، اما افزایش فروش تلفن‌های هوشمند هوآوی باعث می‌شود زودتر از این توسعه استقبال کنند. جدای از تقاضای بازار، طراحی پیچیده و واحدهای ذخیره سازی متراکم آن به فناوری ساخت پیشرفته نیاز دارند، دلایل دیگری هستند که سازندگان را از توسعه کارت های NM باز می دارد. هواوی با فروش قابل توجهی در چند ماه گذشته به طور مداوم در بازار گوشی های هوشمند شتاب می گیرد. به لطف گوشی‌های پرچم‌دار تازه عرضه شده مانند سری P60، سری Mate60 و میت X3 تاشو، درآمد هوآوی در نیمه اول 2023 از دستگاه های جدید نسبت به سال قبل 2.2 درصد افزایش یافته است.

منبع

به این پست امتیاز بدید