جزئیات جدیدی در مورد گوشی سونی اکسپریا ۱ مارک ۶ در شبکه‌ی اجتماعی ویبو به اشتراک گذاشته شده و بر همین اساس پرچمدار جدید ژاپنی‌ها نمایشگر ۶٫۹ اینچ خواهد داشت. برخی افشاگران به اندازه‌ی احتمالی آیفون ۱۶ پرو مکس که گفته شده تا ۶٫۸۵ (تقریباً ۶٫۹) اینچ خواهد بود اشاره کرده‌اند. ۶٫۹ اینچی شدن نمایشگر اکسپریا ۱ مارک ۶ با توجه به اینکه سونی اکسپریا ۱ مارک ۵ نمایشگر ۶٫۵ اینچی دارد، عجیب است.

در رابطه‌ با طول خود دستگاه نکته‌ی مهمی را نباید فراموش کرد. وقتی به نمایشگر ۶٫۹ اینچی اشاره می‌کنیم، درواقع منظورمان قطر نمایشگر است. بدین ترتیب آیفون ۱۵ پرو مکس ۶٫۷ اینچی در واقع طول ۶٫۳۰ اینچ دارد در حالی که اکسپریا ۱ مارک ۵ در واقع ۶٫۵ اینچ و بلندتر است.

قطر صفحه‌نمایش بزرگ‌تر برای گوشی آیفون با ترکیبی از عریض‌تر بودن (۳٫۰۲ در مقابل ۲٫۸ اینچ) و داشتن نسبت نمایشگر به بدنه‌ی بیشتر ایجاد می‌شود: حدود ۸۹٫۸ درصد در مقابل ۸۴٫۲ درصد در اکسپریا.

مشکل مارک ۵ از سری اکسپریا ۱ در‌واقع حاشیه‌های قابل‌ توجه بالا و پایین و طراحی کلی باریک آن است؛ اما این به برجسته کردن پرچمداران سونی کمک می‌کند و آن‌ها را مورد علاقه‌ی طرفداران نگه می‌دارد.

این امکان برای سونی وجود دارد که گوشی اکسپریا ۱ مارک ۶ را با قطر صفحه نمایش ۶٫۹ اینچی بدون غول پیکر کردن گوشی به ارمغان بیاورد. این کار با ارائه‌ی نسبت نمایشگر به بدنه از طریق کوچک شدن قاب ممکن است.

راه‌حل دوربین پانچ‌هول احتمالاً برای طرفدارانی که به قاب بالایی شامل دوربین جلو و صفحه نمایش بدون حفره عادت دارند، جالب نباشد. پس ممکن است طبق شایعه‌ها سونی دوربین اولترامیکروهول را برای مارک ۶ عرضه کند.

گفته شده بود اکسپریا ۱ مارک ۵ دوربین اولترامیکروهول خواهد داشت که محقق نشد. فناوری دوربین اولترامیکروهول یا میکروماتریکس باعث می‌شود حاشیه‌ی بالایی کوچک شود. تجهیزات دوربین جلو می‌تواند از یک لنز یا چندین سنسور کوچک تشکیل شده باشد که بدون شک به لطف تخصص سونی در این زمینه، عملکردی مشابه یا بهتر از راه‌حل فعلی ارائه می‌کند.

مشخص نیست که دوربین سلفی اولترامیکروهول در نهایت باعث افزایش قیمت گوشی جدید سونی می‌شود یا نه.