در دو سال گذشته، سازندگان تلفن های اندرویدی در ارائه به روز رسانی های امنیتی و نرم افزاری برای دستگاه های قدیمی بهتر شده اند. این تغییر در عمل توسط سامسونگ و گوگل ارائه شد که تا هفت سال به روز رسانی را برای برخی از گوشی های خود ارائه می دهند.

به گفته Android Authority، یکی از بازیگران اصلی در فرآیند به‌روزرسانی گوشی اندروید، فروشندگان پردازنده‌هایی مانند کوالکام، مدیاتک و سامسونگ هستند.

با افزایش سن پردازنده، سازنده معمولاً دیگر از نظر نرم افزاری از آن پشتیبانی نمی کند و به روز رسانی نرم افزار دستگاه را برای سازنده تجهیزات اصلی (OEM) دشوارتر می کند. خبر خوب این است که کوالکام از این موضوع آگاه است و به‌روزرسانی اندروید را در گوشی‌های اسنپدراگون آسان‌تر می‌کند.

کریس پاتریکمدیر ارشد بخش گوشی‌های هوشمند کوالکام گفت: «دریافت به‌روزرسانی‌های امنیتی و به‌روزرسانی‌های نسخه اندروید یک فرآیند بسیار پیچیده و پرهزینه برای تولیدکنندگان گوشی و در نهایت برای کاربران نهایی است». ما ساختار کد به‌روزرسانی را با مشارکت سایر شرکت‌ها تغییر داده‌ایم و در حال بازنگری مکانیزم به‌روزرسانی گوشی‌ها هستیم.»

تغییر ایجاد شده توسط کوالکام می تواند روند به روز رسانی گوشی را سریعتر و طولانی تر کند. اگرچه چند سالی است که بهینه سازی کد به روز رسانی توسط کوالکام انجام شده است، اما این شرکت باید جزئیات بیشتری را ارائه کند.

پاتریک در ادامه صحبت های خود اشاره کرد که تا پایان سال جاری اطلاعات بیشتری ارائه خواهد شد. تنها دو رویداد مهم تا پایان سال جاری باقی مانده است، نمایشگاه IFA و رویداد انحصاری اسنپدراگون. مشخص نیست که کدام یک از این رویدادها بهینه سازی کد آپدیت را معرفی می کند، اما بدون شک تاثیر زیادی در بروز رسانی و افزایش امنیت دستگاه های اندرویدی خواهد داشت.