با عرضه سری گلکسی اس 24 در اوایل سال 2024، سامسونگ یکی از اولین برندهایی بود که گوشی مجهز به هوش مصنوعی ساخت. غول فناوری کره جنوبی تنها بازیگر این بازار نیست، بلکه به گفته کارشناسان، پرچمداران سری گلکسی اس 24 در سه ماهه اول سال 2024 به عنوان محبوب ترین گوشی های هوشمند با هوش مصنوعی شناخته شدند.

گزارش کانترپوینت نشان می دهد که گلکسی اس 24 اولترا سامسونگ با 30.1 درصد سهم بازار، عنوان پرفروش ترین گوشی مجهز به هوش مصنوعی در سه ماهه اول 2024 را از آن خود کرده است. سامسونگ گلکسی اس 24 با 18.8 درصد سهم و گلکسی اس 24 پلاس با سهم 16.8 درصد. به ترتیب در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

به غیر از سامسونگ، برندهایی مانند شیائومی، ویوو، اوپو، وان پلاس، آنر و گوگل گوشی‌های هوشمند مجهز به هوش مصنوعی را روانه بازار کرده‌اند. در همین حال، گوگل با پیکسل 8 پرو توانست رتبه دهم پرفروش ترین گوشی های هوش مصنوعی در سه ماهه اول سال 2024 را به خود اختصاص دهد.

گوشی های هوشمندی که قابلیت هوش مصنوعی را ارائه می دهند تنها 6 درصد از کل فروش بازار جهانی گوشی های هوشمند در سه ماهه اول سال 2024 را به خود اختصاص داده اند.به نظر می رسد ورود سامسونگ باعث افزایش محبوبیت این گوشی ها شده است. در مقایسه، سهم گوشی های مبتنی بر هوش مصنوعی در سه ماهه چهارم سال 2023 تنها 1.3 درصد از کل بازار بوده است.

کارشناسان بر این باورند که محبوبیت گوشی های مجهز به هوش مصنوعی در سال جاری همچنان رو به افزایش است و به 11 درصد از کل بازار موبایل خواهد رسید.

سامسونگ با استفاده از تخصص گوگل در هوش مصنوعی، ویژگی هایی مانند Circle to Search، Live Translation، Note Takeing Assistant، Chat Assistant، Generative Edit و تصاویر پس زمینه هوش مصنوعی را به گوشی های پرچمدار خود آورده است.