نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم که ارزش صبرکردن دارد یا خیر. بااین‌حال، براساس اینکه نسل‌به‌نسل گوشی‌های سامسونگ تغییرات آن‌چنانی به‌ خود نمی‌بینند و ماه‌ها نیز باید برای معرفی گوشی جدید صبر کنیم، کسانی که امروز به گوشی نیاز دارند، بهتر است گوشی مدنظر را بخرند.

گلکسی A54 با قیمت ۴۴۹ دلار (حدود ۱۶ میلیون تومان در ایران) احتمالاً اکثر ویژگی‌های گلکسی A55 5G را ارائه می‌دهد و برای سال‌ها نیاز کاربر را برطرف می‌کند.

در این رده‌ی قیمتی، سامسونگ رقبایی مانند شیائومی ۱۳ لایت هم دارد. قیمت شیائومی ۱۳ لایت در زمان نگارش این مقاله حدود یک‌میلیون تومان گران‌تر از گلکسی A54 است؛ درحالی‌که وجود ویژگی‌هایی مثل پشتیبانی نرم‌افزاری بهتر، لرزش‌گیر سخت‌افزاری (OIS) دوربین، طراحی مدرن‌تر و جدیدتر، مجموعه‌ی دوربین کارآمدتر، بلندگوهای استریو و عمر باتری بیشتر در A54، ارزش خرید میان‌رده ‌یشیائومی را کاهش درخورتوجهی می‌دهد.

علاوه‌براین، تجربه‌ی استفاده‌ی روزمره از سیستم‌عامل MIUI رضایتی مشابه One UI را برای کاربر به‌‌دنبال ندارد. درواقع، پوسته‌ی سامسونگ با انیمیشن‌های بی‌نقص‌تر و حذف قابلیت‌های اضافی، سعی کرده است تا محیط رابط کاربری خود را کاربرپسندتر و لذت‌بخش‌تر کند. برای بررسی دقیق‌تر، می‌توانید مقاله‌ی مقایسه شیائومی ۱۳ لایت با گلکسی A54 سامسونگ را بخوانید.

در محافل اقتصادی، درباره‌‌‌ی آیفون SE اپل (۲۰۲۲) ۴۲۹ دلاری نیز اغلب صحبت می‌شود؛ اما متأسفانه در بازار ایران حدود ۱۱ میلیون تومان گران‌تر از گلکسی A54 است. به‌هرحال آیفون SE 2022 یک مدل قدیمی‌تر است. اگر عجله‌ای برای ارتقا ندارید، باید منتظر بمانید تا ببینید مدل بعدی سامسونگ چه در چنته دارد.

گلکسی A55 می‌تواند پیشرفت بیشتری داشته باشد؛ به‌خصوص اگر مدل اقتصادی اپل در سال جاری ارتقا پیدا نکند.

گلکسی A55 5G سامسونگ؛ آنچه می‌خواهیم ببینیم

اگرچه گلکسی A54 5G گوشی میان‌رده‌ای عالی‌ است؛ اما هنوزهم جا برای بهبود وجود دارد. درادامه، نکاتی گفته می‌شود که می‌خواهیم از میان‌رده بعدی سامسونگ ببینیم؛ اما تضمینی وجود ندارد که در آینده شاهدش باشیم.

کیفیت ساخت مشابه پرچم‌دار