کوالکام پردازنده مورد انتظار Snapdragon 8 Gen 3 خود را در جریان اجلاس Snapdragon از 24 اکتبر تا 26 اکتبر در هاوایی معرفی خواهد کرد. قبل از رونمایی آن، میزان قابل توجهی از اطلاعات مهم فاش شده، اگرچه در برخی موارد متناقض است.

اخیراً یک منبع آگاه به نام DCS نام سری گوشی هایی را که جدیدترین پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 3 را در خود جای می دهند، فاش کرده است. طبق آخرین پست Weibo، سری 14 شیائومی، OnePlus 12، سری iQOO 12، Realme GT 5 Pro، سری Meizu 21، سری Red Magic 9، سری Honor Magic 6، سری Find X7 با پردازنده Snapdragon 8 Gen 3 عرضه خواهند شد.

اینها اولین دسته از گوشی های هوشمندی خواهند بود که این پردازنده را در خود جای می دهند. چند روز پیش، همان اطلاعات دهنده امتیاز AnTuTu اسنپدراگون 8 نسل 3 را فاش کرد. نمرات نشان داد که یک پیشرفت بزرگ در GPU مشاهده خواهد شد، اگرچه بعدها Revengus در پست دیگری نوشت: «همانطور که DCS قبلاً گفته است، گرافیک 8 Gen 3 به نظر افزایش 40 درصدی در بنچمارک‌ها دارد، اما احساس کردن آن سخت است. افزایش عملکرد در استفاده در دنیای واقعی.”

به خصوص در باندهای کم بار، Adreno 750 پیشرفت چندانی نسبت به Adreno 740 نشان نمی دهد.

اسنپدراگون 8 نسل 3 قدرتمندتر از همیشه

در دیگر خبرها آنر یک گوشی هوشمند ارزان قیمت Play 50 Plus را در چین معرفی کرده است. آنها همچنین در حال آماده شدن برای عرضه یک گوشی میان رده Honor X9B در بازارهای بین المللی هستند. در حالی که ما هنوز تمام مشخصات را در اختیار نداریم، برخی از جزئیات اساسی در Geekbench رویت شده که به ما نگاهی اجمالی به عملکرد دستگاه می دهد.

انتظار می رود Honor X9B با شماره مدل ALI-NX1 با پردازنده اسنپدراگون 6 نسل 1 و حداکثر 12 گیگابایت رم همراه باشد. این چیپ دارای یک پردازنده هشت هسته ای با چهار هسته دارای فرکانس 2.21 گیگاهرتز و چهار هسته دیگر با فرکانس 2 گیگاهرتز  و 1.80 گیگاهرتز است. همان طور که نتایج آزمایش نشان می دهد که امتیاز 936 را در حالت تک هسته و 2774 امتیاز را در حالت چند هسته.

باقی مشخصات گوشی هنوز در دست نیست، با این حال، می‌توانیم با نگاهی به Honor X9A که قبلاً معرفی شده است، ایده‌ای درباره آنچه که باید انتظار داشته باشیم، دریافت کنیم. این دستگاه به صفحه نمایش 6.67 اینچی امولد با وضوح FHD+، نرخ نوسازی 120 هرتز و پنل رنگی 10 بیتی مجهز است. همچنین باید به پردازنده اسنپدراگون 695، حافظه رم 8 گیگ و حافظه داخلی 256 گیگ اشاره کرد.

در سوی دیگر یک باتری 5100 میلی آمپرساعتی، سرعت شارژ 40 واتی، دوربین عقب سه گانه 64 مگاپیکسل و برخی دیگر تدارک دیده شد. پیش از این، Honor X9B در پایگاه‌های اطلاعاتی گواهی TDRA امارات و IMDA سنگاپور رویت شده بود و به عرضه قریب‌الوقوع آن در این مناطق اشاره می‌کرد. در دیگر خبرها طی ماه جولای، آنر از گوشی تاشو Magic V2 در چین رونمایی کرد. هفته گذشته، این برند آن را برای بازار جهانی طی رویداد فناوری IFA 2023 برلین، آلمان معرفی کرد. با این حال، قیمت و در دسترس بودن برای بازارهای بین المللی مشخص نشد. طبق گزارشی که توسط GSMArena منتشر شده، جوج ژائو، مدیر عامل آنر، اشاره ای به قیمت دستگاه نکرد.

Honor Magic V2 احتمالاً قیمتی مشابه Magic VS دارد. برای یادآوری، Magic VS با 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی در اوایل سال جاری برای بازار جهانی 1599 یورو قیمت داشت. بنابراین، چه زمانی برای خرید در بازار جهانی در دسترس خواهد بود؟ طبق گزارش اخیر، Magic V2 در آلمان، ایتالیا، اسپانیا، ایرلند و بریتانیا عرضه خواهد شد. برخی از بازارهای آمریکای لاتین در سال 2024.

منبع

به این پست امتیاز بدید