بسیاری از برندهای گوشی های هوشمند با اعمال تنظیمات ویژه تست دوربین سعی می کنند بهترین عملکرد عکاسی و فیلم برداری محصولات خود را تضمین کنند. به ندرت می توان از نزدیک به این ویژگی ها نگاه کرد، اما اکنون گوگل راز آزمایشگاه تست دوربین خود را فاش کرده است.

وب سایت CNET از مرکز تست دوربین گوگل بازدید کرد و این غول فناوری رویکردی عملی به صحنه های تست دوربین داشت. گوگل صحنه‌هایی شبیه کافه و اتاق نشیمن را نشان می‌دهد که برای آزمایش قابلیت‌های Night Sight Video و Video Boost Pixel 8 Pro و مقایسه آن با Pixel 7 Pro استفاده می‌شود.

در تست دوربین گوگل، شدت نور و دمای رنگ را می توان در صحنه های کافی شاپ و اتاق نشیمن کنترل کرد و دوربین های پیکسل در طیف وسیعی از محیط های داخلی تست می شوند.

آیزاک رینولدزمدیر محصول گروه دوربین گوشی گوگل می گوید: صحنه های ساده روزمره مانند شام در محیط های کم نور یا شام های عاشقانه برای دوربین ها بسیار چالش برانگیز است. او به چالش هایی مانند انتخاب یک شی برای فوکوس در صحنه و همچنین اطمینان از اینکه سوسو زدن شمع ها بر نوردهی ویدیو تأثیر نمی گذارد اشاره کرد.

گوگل همچنین نحوه آزمایش بازتولید رنگ را برای حالت Video Boost نشان داد. در این آزمایش چند نفر در حال بازی در اتاقی با نور ترکیبی دیده شدند.

گوگل می گوید که در تست های خود سخت افزار دوربین گوشی هایش را نیز بررسی می کند. آنها از گریس در اجزای دوربین گوشی های خود استفاده می کنند تا از عملکرد روان مکانیسم های مختلف اطمینان حاصل کنند. این شرکت خاطرنشان می کند که روان کننده استفاده شده در اجزای دوربین می تواند پس از قرار گرفتن گوشی در یک موقعیت ثابت در یک منطقه جمع شود و منجر به مشکلاتی در فوکوس و عکاسی شود و با انجام تست های مختلف چنین ناهماهنگی هایی را برطرف می کند.