گوگل گزارش مالی فصل پایانی سال ۲۰۲۳ خود را منتشر کرده است و به‌نظر می‌رسد بخشی از درآمدهای این شرکت به‌لطف سرویس پریمیوم یوتیوب و سخت‌گیری به کاربران به‌منظور مقابله با مسدودکننده‌های تبلیغات به‌دست آمده است.

سوندار پیچای، مدیرعامل آلفابت (شرکت مادر گوگل)، اشاره کرد که درآمد حاصل از حق اشتراک به شدت در حال رشد است و سالانه به ۱۵ میلیارد دلار رسیده. او اعلام کرد که این میزان در مقایسه با سال ۲۰۱۹ پنج برابر شده است. پیچای به یوتیوب پریمیوم، یوتیوب موزیک، یوتیوب تی‌وی و گوگل وان به عنوان پیشتازان این بخش اشاره کرد.

درآمد تبلیغات یوتیوب نیز با افزایش ۱۶ درصدی به ۹٫۲ میلیارد دلار رسیده است، اما مشخص نیست که آیا موضع سخت‌گیرانه‌ی این شرکت در برابر مسدودسازی تبلیغات تأثیری در این نتایج داشته است یا خیر.

کاربران پیش‌تر گزارش دادند که تبلیغات بیشتری را در یوتیوب درکنار افزایش تبلیغات کلاه‌برداری مشاهده می‌کنند. در هر صورت، واضح است که گوگل از تبلیغات و اشتراک یوتیوب به‌خصوص در بخش پریمیوم درآمد بیشتری کسب می‌کند.

غول دنیای فناوری هیچ جزئیاتی در مورد فروش گوشی گوگل سری پیکسل ۸ منتشر نکرد. البته بخش پلتفرم‌ها و دستگاه‌ها با افزایش سالانه‌ی ۲۳ درصدی به ۱۰٫۸ میلیارد دلار رسیده که نشان می‌دهد فروش گوشی‌های گوگل با رشد همراه بوده است.

آلفابت شاهد رسیدن مجموع درآمد سالانه به ۳۰۷ میلیارد دلار بوده که ۹ درصد بیشتر از سال گذشته است. این شرکت اعلام کرد درآمد فصل چهارم ۲۰۲۳ به ۸۶٫۳ میلیارد دلار رسیده که نشان‌دهنده‌ی افزایش درآمد سالانه‌ی ۱۳ درصدی است.