یوتوب به‌ نقطه‌عطف مهم جدیدی دست پیدا کرده و تعداد مشترکین پولی آن در سراسر جهان اکنون از مرز 100 میلیون نفر عبور کرده است. البته این میزان شامل اشتراک‌های آزمایشی نیز می‌شود، بنابراین تعداد واقعی مشترکین پولی این سرویس ممکن است کمتر باشد.

گوگل از طریق پست جدید وبلاگ یوتوب اعلام کرده که تعداد مشترکین سرویس‌های YouTube Music و Premium آن از مرز 100 میلیون نفر عبور کرده است. YouTube Music سرویس پخش موسیقی این شرکت است و اشتراک پریمیوم آن که باعث حذف تبلیغات می‌شود، ماهانه 10.99 دلار هزینه دارد. سرویس پریمیوم یوتو‌ب نیز با قیمت 13.99 دلار در ماه ارائه می‌شود که علاوه بر حذف تبلیغات و در دسترس قراردادن ویدیوهای با کیفیت بالاتر، شامل Music Premium نیز می‌شود.

مقایسه تعداد مشترکین پولی یوتوب با پلتفرم‌های رقیب

در مقایسه با سایر پلتفرم‌ها، تعداد مشترکین پولی همچنان از نتفلیکس (260.8 میلیون مشترک) و اسپاتیفای (226 میلیون مشترک پولی) کمتر است. تعداد مشترکین پولی دیزنی پلاس نیز سال گذشته از مرز 150 میلیون نفر عبور کرده بود.

یوتوب به‌طور دقیق اعلام نکرده که تعداد مشترکین هر یک از این سرویس‌ها چقدر است، بنابراین مشخص نیست که چند نفر برای یوتو‌ب موزیک که در حال رقابت با اسپاتیفای و اپل موزیک است و چند نفر برای YouTube Premium هزینه پرداخت کرده‌اند.

اشتراک یوتوب یکی از عوامل اصلی درآمدزایی سرویس‌های اشتراکی گوگل محسوب می‌شود که درآمد آن در سال 2023 به 15 میلیارد دلار رسیده است. تقریباً 9 سال از زمانی که یوتوب سرویس اشتراک پولی و بدون تبلیغات خود را راه‌اندازی کرد می‌گذرد. سرویس پخش ویدیوی متعلق به گوگل بعداً نیز تصمیم گرفت تا سرویس‌ YouTube Red را به YouTube Premium و YouTube Music Premium تقسیم کند. البته منبع اصلی درآمد یوتوب تبلیغات محسوب می‌شود، نه سرویس‌های اشتراکی.